مباحث مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات

... و خداوند حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند... سوره رعد آیه 11

مباحث مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات

... و خداوند حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند... سوره رعد آیه 11

24- موردکاوی1 : شبکه اجتماعی وایبر

ساده، آسان و مهمتر از همه رایگان؛ حالا استفاده از برنامه های ارتباطی مبتنی بر VoIP و انتقال بی درنگ صوت و تصویر از طریق اینترنت، به شکل جنون آمیزی افزایش پیدا کرده. یک دسترسی ساده و ارزان قیمت به اینترنت کافیست تا بتوانید ساعت ها با دورترین نقاط جهان ارتباط تلفنی برقرار کنید و به تبادل رایگان تصویر و فیلم بپردازید.  به همین دلیل، ابزارهای ارتباطی مبتنی بر اینترنت که به سادگی بر روی تلفن های همراه نصب می شوند، سلطان بی منازع نرم افزارهای کاربردی موبایل لقب گرفته اند. جالب است بدانیم که تعداد مجموع حساب های کاربری ثبت شده و فعال نزد این برنامه های ارتباطی از 4 میلیارد مورد فراتر رفته است!

یکی از جدیدترین این برنامه ها، نرم افزار مشهور "وایبر" است که این روزها کاربران زیادی در جهان و البته ایران بدست آورده. تیم سازنده این شبکه اجتماعی موبایل اخیراً اعلام کرده که تعداد حساب های کاربری فعال در وایبر به بیش از 608 میلیون مورد رسیده است!
اما امنیت این شبکه اجتماعی محبوب، تا چه میزان می تواند آسیب پذیر باشد؟
ماهیت ابزارهای ارتباطی موبایل، همگانی (Public) بودن آن هاست. قطعاً  بیشترکاربرانی که از وایبر، واتس اپ، لاین، وی چت و ... استفاده می کنند، حریم بسیار خصوصی ندارند، هر چند شاید ارتباط های محرمانه ای هم داشته باشند که ترجیح می دهند محرمانه باقی بماند.
بر اساس اعلام شرکت امنیتی پاندا سکیوریتی، ذخیره، پردازش و یا  افشای محتویات اطلاعاتی مبادله شده کاربران، به هیچ وجه مشکل اصلی امنیتی در شبکه های اجتماعی موبایل، محسوب نمی شود.
آنچه کارشناسان امنیتی را نگران می کند، همان قوانین و توافقنامه های اولیه استفاده از این برنامه هاست که در هنگام نصب، توسط خود کاربران تأیید می شود! مثلاً برای استفاده از "وایبر" چاره ای ندارید جز این که موارد زیر را تأیید کنید:
-    دسترسی و حتی امکان تغییر اطلاعات شخصی شما توسط "وایبر" ، این اطلاعات شامل فهرست تماس های خصوصی، تاریخچه مکالمات ورودی یا خروجی، فهرست تماس تمامی افراد، اطلاع از روند فعالیت های اجتماعی شما و ... می باشند.
-    دسترسی "وایبر" به خدماتی که می توانند برای شما هزینه بر باشند؛ شامل برقراری تماس، ارسال پیامک، خدمات اینترنت همراه، ارسال پیام های چند رسانه ای و ...
-    دسترسی این نرم افزار به اطلاعات جغرافیایی و مکانی شما از طریق اینترنت و یا جی پی اس
-    دسترسی و ایجاد تغییر در پیام های متنی و چندرسانه ای ورودی و خروجی
-    دسترسی کامل "وایبر" به ارتباط اینترنت موبایل و امکان استفاده از بلوتوث و سایر قابلیت های ارتباطی موبایل
-    دسترسی کامل به حساب های کاربری شما، امکان ایجاد، حذف و یا استفاده دلخواه از حساب های کاربری
-    دسترسی و امکان ویرایش محتویات اطلاعاتی ذخیره شده در تلفن همراه شما
-    دسترسی به وضعیت عملیاتی و اطلاعات شناسایی تلفن همراه شما
-    کنترل بخش های سخت افزاری سیستم؛ شامل تنظیمات صدا و تصویر و ...
-    دسترسی نامحدود به  ابزارهای مختلف تلفن های همراه شامل بلوتوث، اینترنت همراه، صفحه نمایش فعال یا غیر فعال موبایل، نمایش هشدارهای مبتنی بر سیستم عامل، تغییر وضعیت عملیاتی تلفن همراه، تغییر تنظیمات سیستمی تلفن همراه، کنترل و حتی بستن برنامه های درحال اجرا ، دسترسی به تنظیمات همگام سازی میان حساب های مختلف
-    دسترسی ترافیک ورودی و خروجی از طریق اینترنت و شبکه، دریافت آزادانه اطلاعات از اینترنت و شبکه؛ دسترسی به سیستم مالی Google Play از طریق تلفن همراه شما و ...
-    دسترسی به تنظیمات تمامی سرویس های Google در تلفن های همراه، هر چند به گفته مدیر اجرایی "وایبر"، این دسترسی ها به دلیل اطلاع از مشکلات فنی و بهبود خدمات ارتباطی مشترکین انجام می گیرد!
جالب است بدانیم که وایبر توسط یک تیم اسرائیلی طراحی و تولید شده که مدت ها در بخش های نظامی این کشور فعالیت داشته است. رهبر این تیم حرفه ای، "تالمون مارکو" هنوز هم مدیریت اجرایی شرکت Viber Media را در دست دارد. شبکه های اجتماعی اینترنتی iMesh و Bandoo که در گذشته موفقیت نسبی در جذب کاربران داشتند نیز توسط "تالمون مارکو" طراحی شدند.
بعدها شرکت "وایبر مدیا" به دلیل آنچه توجیه اقتصادی و ارزان بودن نیروی کار خوانده شد، سازمان مرکزی خود را از اسراییل به کشور بلاروس منتقل کرد و به قیمت 900 میلیون دلار توسط یک شرکت ژاپنی به نام Rakuten، خریداری شد.
به گزارش شرکت امنیتی پاندا سکیوریتی، واقعیت تلخ دنیای اینترنت به گونه ایست که هرچه میزان محبوبیت و توزیع یک نرم افزار در شبکه گسترده جهانی بیشتر شود، خطر انتشار آلودگی های ویروسی و نفوذ غیر مجاز مجرمان اینترنتی و سوء استفاده از اطلاعات کاربران افزایش می یابد. و این درست همان علتی ست که می تواند "وایبر" را از یک ابزار ارتباطی کارآمد به یک سارق بی رحم اطلاعات تبدیل کند.
در مزیت ها و منافع "وایبر" و یا هر شبکه ارتباطی دیگر، شکی نیست. اما سطح دسترسی این برنامه ها آنقدر بالاست که می توانند تقریباً همه بخش های تلفن همراه ما را کنترل کنند، اطلاعات دلخواه شان را بیرون بکشند و حتی دسترسی خود ما را به بعضی برنامه ها و ابزارها قطع کنند!
در نهایت هیچ مدرک روشنی از جاسوسی علنی شبکه های ارتباطی موبایل، علیه کاربران در دست نیست، اما امکان جاسوسی و یا احتمال هر آنچه ما به عنوان نقض حریم خصوصی کاربران اینترنت می شناسیم، به شدت وجود دارد.
...

سوال: با توجه به متن فوق و آگاهی به دست آمده از مزایا و معایب گفته شده،تصمیم شما در استفاده از وایبر چیست؟ دلیل استفاده و یا عدم استفاده خود را در چند خط بنویسید.


مهلت ارسال پاسخ : تا پایان روز چهارشنبه 13 اسفندماه 1393



...


نکات مهم در پاسخگویی:

1- بسیار دقت کنید که قبل از تایید و ارسال نظر، نام و نام خانوادگی خود را در قسمت نام و گروه کلاسی خود را (روز و ساعت تشکیل کلاس) در قسمت وب/وبلاگ نوشته باشید.بدون رعایت این امر، تفکیک صحیح و دقیق پاسخهای شما برای من امکان پذیر نخواهد بود.

2- یک نفر می تواند بیش از یک پاسخ هم داشته باشد.البته برای من تعداد و مقدار پاسخها معیار نیست بلکه مشارکت فعال و خلاق شما و استفاده از عنصر ارتباط و استفاده از فناوری برایم اهمیت فراوان دارد. 

3- اظهار نظر در خصوص پاسخهای دوستانتان و مشارکت در نظرات نه تنها مجاز بلکه بسیار شایسته و مورد توجه اینجانب می باشد.آنگاه که یاد بگیریم با یکدیگر فکر و عمل کنیم گام بزرگی به سوی جامعه ای بالنده و پیشرو برخواهیم داشت.ضمن آنکه میتوانید با کلیک بر روی فلش های سبز و قرمز رنگ با نظر دوستانتان موافقت و یا مخالفت نمایید.

4- به مهلت ارسال پاسخ حتمن توجه نمایید زیرا با انقضای مدت آن، قسمت پاسخها بسته و امکان ارسال پاسخ وجود نخواهد داشت.بدیهی است نمره ای به فردی که پاسخی درج ننموده تعلق نخواهد گرفت.همیشه از فرصت ها به نحو احسن استفاده نمایید.یادمان باشد فرصت ها چون ابرها در گذرند و ...

موفق باشید..

نظرات 155 + ارسال نظر
آقا یا خانم ... یکشنبه 19 بهمن 1393 ساعت 12:10 http://روز و ساعت کلاس......

نمونه نظر برای مطالعه موردی

حتمن بند 1 نکات پاسخگویی را رعایت فرمایید وگرنه نظر شما شامل نمره مثبت مشارکت کلاسی نخواهد بود.

حسین رحمی دوشنبه 20 بهمن 1393 ساعت 23:14 http://یاشاسین وطنم

سلاماستاد امیدوارم حالتان خوب باشد وشاید یک روزی شمارا زیارت کنیم استاد با توجه به متن فوق و احتمال سرقت اطاعاتت بهتر ازاین شبکه که بدنبال ضربه زدن به حریم خوصوصی افراد جامعه هستن پرهیز نمایم دانشجوی قدیمی شما از استان قم. خداوند شما را در پناه خود حفظ کند.

سلام
سپاس از مشارکت شما
برقرار باشید

موافق با کار کردن با وایبر هستم .با عرض سلام و خسته نباشید .در اوایل آشنایی با نرم افزار وایبر به علت نا آشنا بودن با معایب و محاسن این نرم افزار ، کلا از آن به عنوان سرگرمی و پیدا کردن دوستان قدیمی استفاده می شد . و با درج پیامهای طنز و عامی ، بسیار سرذم گرم کننده بود ، ولی بعد از درک مضرات وایبر و محاسن وابر ، فهمیدم که این نرم افزار و امثال اینها باید یر یک گوشی و یا کامپیوتر غیر شخصی نصب شوند و اطلاعات خانوادگی یا کاری دیگری در این دستگاهها نباشد.در اینصورت است که میشود استفاده بهتری از وایبر کرد/
میتوان از نرم افزار وایبر برای تبلیغات کاری خود و حتی فروشگاه مجازی کاملا با صرفه استفاده کرد .

سلام استاد گرامی
نظر من در مورد استفاده از وایبر منفی است چون وایبر در هنگامی که در موبایل یا کامپیوتر ما فعال است پورت هایی را باز میگذارد که نفوذ گکران اینترنتی ( هکر ها _ واکر ها _کراکر ها و... ) میتوانند با تلنت به این پورت ها به راحتی به سیستم ما نفوذ کرده و اطلاعات ما را بدست بیاورند . ثانیا ویروس نویسان میتوانند با ساخت یک ویروس مانند عکس یا ویدیو یا گذاشتن سایت دانلود یک تروجان یا ویروسی را به سیستم ما منتقل کنند و دسترسی کامل به سیستم ما را داشته باشند.
دلیل استفاده نکردن من هم همین است

ضمن سلام و خسته نباشید
در خصوص متن فوق و با توجه به فواید و معایب یا بهتر بگویم خطراتی که البته بیشتر از فواید این نرم افزار است ، از نظر من مطمئنا برای حفظ امنیت و حریم شخصی از این نرم افزار استفاده نشود به صلاح است ولی سوال اینجاست که آیا می توان از این نرم افزار وسوسه انگیز چشم پوشی کرد ؟ از نظر بنده خیر . با توجه به کارایی های این نرم افزار و از همه مهمتر هزینه ناچیز آن مطمئنا عده زیادی از استفاده از آن چشم پوشی خواهند کرد به خصوص که عده کمی از خطرات آن آگاهی دارند و یا آن خطرات را ناچیز می شمارند . و از طرفی در حالیکه تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است نمی توان از یادگیری و استفاده از آن کناره گرفت و افراد خواه و ناخواه در معرض رویارویی باآن قرار خواهند گرفت . پس چاره ای نیست جز کنار آمدن با مشکلات استفاده از تکنولوژی دردسر ساز و وسوسه انگیز و البته در استفاده از آن احتیاط به خرج داد و برای حفظ حریم شخصی مسائل شخصی مثل فیلم و عکس شخصی را وارد دنیای اینترنت و موبایل نکرد .
با تشکر

سلام
مهمترین عواملی می تواند در استفاده از این نرم افزار می توان گفت :
سبک زندگی و جاسوسی
1- سبک زندگی : یکی از بزرگ‌ترین معایب وایبر تلفن همراه و استفاده‌ی آن برای کاربران٬ تغییر ذائقه و سبک زندگی‌شان است. تا جایی که باید گفت کاربر این اپلیکیشن بسیاری از وقت خود را در این فناوری مصروف ساخته و از سویی بدون هیچ نوع نظارت قانونی و عرفی می‌تواند هر نوع محتوایی را تولید و یا استفاده نموده و در دسترس محارم یا غیر محارم خود قرار دهد و بی بند و باریهای در بنیان خانواده به وجود می آورد البته ناگفته نماند نظارت کافی بر محتوای تولیدی و اعتیاد کاربران به آن است که در حال حاضر به سرعت پیشرفت می کند.
2-جاسوسی : حریم خصوصی مهم‌ترین هدفی است که در عرصه‌ی فنّاوری حفاظت از آن بسیار سخت است به امنیت شخصی و حریم خصوصی خود هیچ قیدی لحاظ نمی‌شوند و گویی آن را معدوم می‌دانند. رسانه‌ای شدن خیلی از مسائل و مشکلات شخصی٬ درخطر گرفتن حریم خصوصی توسط بدافزارها و … و تهدیدات جاسوسی از شهروندان ایرانی را بسیار محتمل‌تر نموده و آن را فراگیر می‌سازد حتی در مواقعی برای ما خیلی خطرناک می باشد و آن هم فروش اطلاعات می تواند یکی از کانال های ما که طبق گفنه مقام معظم رهبری جنگ نرم باشد.
در آخر به ابن نکته اشاره کرد باید اطلاع رسانی و جایگزین کردن نرم آفرازهای بومی که بتواند خلا موجود را پر کند و همچنین فرهنگ درست استفاده درست در بین خانواده مخصوصا قشر جوان و نوجوان که بیشتر درگیر آین مسایل هستنند با روش های کارشناسی و روانشناسی پوشش داد.
با تشکر از استاد گرامی

میثم مهدیزاده سه‌شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 21:45 http://دوشنبه ساعت 2

باسلام و خسته نباشید خدمت استاد ارجمند با توجه به این که معایب وایبر از مزایای ان بیشتر است به نظر من نباید از ان استفاده کرد اما اگر از وایبر استفاده می شود باید شخص اطلاعات محرمانه خود را در تلفن همراه نگه داری نکند و از گذاشتن مطالبی که از نظر کاربر اهمیت دارد خودداری شود اگر این موارد رعایت شود هرگاه تلفن از طرف افراد دیگر هک شود در این صورت ضرری برای کاربر نخواهد داشت باتشکر از شما استاد ارجمند در پناه حق سربلند و پیروز باشید

بهنام قهرمانی سه‌شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 22:00 http://behnam012345.blogfa.com/

ا عرض سلام خدمت شما وهمه ی عزیزان . بنده در مواردی موافق استفاده از این برنامه هستم مثلا برای تبلیغ یک فروشگاه و....ولی در موارد بیشتر ترجیح میدهم استفاده نکنم مثلا فرستادن اطلاعات مهم یا عکس های خانوادگی و.... چون 100درصد مطمئن هستم که همه محتویات پیام ها توسط یک برنامه خاص کنترل می شود . بنده شخصا ترجیح میدم از این برنامه ها استفتده نکنم (بهنام قهرمانی /خدمات قضایی دانشگاه دادگستری اذربایجان شرقی /کلاس 14-15/30)

فرزانه قنبرمولایی چهارشنبه 29 بهمن 1393 ساعت 16:26 http://دوشنبه کلاس اول

باسلام ,عرض ارادت حضور استاد گرانقدر
برای اظهار نظرکردن در این مورد بایستی اول بدانیم وایبرچسیت؟یکی از ابزارهای ارتباطی مبتنی بر اینترنت که به سادگی بر روی تلفن های همراه نصب می شود، نرم افزار مشهور "وایبر" است که این روزها کاربران زیادی در جهان و البته ایران بدست آورده است.
واما چرا ایران ؟واقعیت تلخ دنیای اینترنت به گونه‌ایست که هرچه میزان توسعه شیکه جهانی بیشتر شود، خطر انتشارآلودگی های ویروسی و نفوذ غیر مجاز مجرمان اینترنتی و سوء استفاده از اطلاعات کاربران افزایش می یابدآن هم درجوامعی مانند ایران که جهان سوم هستندومشکلات زیادی دارد
واما وایبر را چگونه میتوان تفسیر کرد؟ساده، آسان و مهمتر از همه رایگان بودن برنامه‌هایی چون وایبر، استفاده از آنها را به شکل جنون آمیزی افزایش داده و لقب سلطان بی‌منازع نرم‌افزارهای کاربردی موبایل را به آنها داده اسلت.
پس چه بهتر قبل از هرچیزی باآگاهی سراغ نرم افزارهای جدید برویم .درپناه حق

فرزانه قنبرمولایی پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 ساعت 18:57 http://دوشنبه

باسلام
مسئله ای که این روز ها خیلی سر زبان هاست مسئله استفاده از شبکه های اجتماعی به خصوص شبکه های اجتماعی موبایلی است.
نظر برخی از مراجع تقلید در مورد استفاده از این سایت ها در ادامه آمده است.

نظر آیات عظام:

مقام معظم رهبری: به‌طور کلی اگر مستلزم مفسده (مانند ترویج فساد، نشر اکاذیب و مطالب باطل) بوده و یا خوف ارتکاب گناه باشد و یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود، جایز نیست و الا مانعى ندارد. (این استفتاء برای سوالی در مورد فیسبوک است ولی بطور کلی برای همه شبکه های اجتماعی است.)

مکارم شیرازی: چنانچه این موارد برخلاف قوانین و مقررات باشد و مفسده داشته باشد جایز نیست. البته جرم بودن استفاده از فیلترشکن خود محل سوال است و نظر مخالفی هم در مورد آن وجود دارد که بیان می‌کند در فهرست عناوین مجرمانه انتشار فیلترشکن‌ها و آموزش روش‌های عبور از سامانه‌های فیلترینگ جرم است و نه استفاده از فیلترشکن.

با سلام خدمت تمام عزیزان
با توجه به اینکه با پیشرفت تکنولوژی ، مشکلات و عواقب آن نیز افزایش پیدا می کند ، استفاده از وایبر و امثال آن بسیار خطرناک و خانمان سوز است . امواج موبایل از یک سو و سرقت اطلاعات شخصی و مشکلات بینایی نیز از سوی دیگر بر معایب اینگونه برنامه ها افزوده است.عدم آگاهی مردم از خطرات این مسنجرها و وسوسه انگیز بودن و هزینه ی ناچیز و انتشار فیلم های نامناسب و پیام های سرگرم کننده ، ضررهای جبران ناپذیری به دنبال دارد همچنین خیانت به همسر و گوشه گیری و فریب خوردن دختران و گدایی محبت موجب افزایش بی رویه ی آمار طلاق شده است
بنابراین با توجه به اینکه معایب این مسنجرها بیشتر از مزایای آنهاست لذا بهتر است از استفاده ی آنها اجتناب شود

فرزانه قنبرمولایی شنبه 2 اسفند 1393 ساعت 10:21 http://دوشنبه

باسلام حضور استاد گرانقدرم
به نظربنده به عنوان یک دانشجوی حقوق چون مادرکشورمان یادگرفتیم هرچیزی رو کورکورانه تقلیدکنیم پس وایبر- فیس بوک-واتس آپ -اینستاگرام -وی چت- کیک- لاین- تانگو-توی یتر-دی د ی-وهر نرم افزاری اول جنبه ناخوشایندی جزسرگرمی وتفریح کاذب نخواهد داشت وهمچنین چون مابااین برنامه هاازطریق دوستانمان آشنا میشویم پس طریقه استفاده صحیح آنرابلدنیستیم ودرثانی اکثراهر چیزی ارزان باشد برای مادر اولویت هست وثالثاوالدین ماهم برای اینکه فرزندانشان با گوشی های مدل بالا وارد دنیای مجازی میشوند (اون هم بدون اطلاع )حض میکنند. کاش آگاهی هایمان را بیشتر میکردیم وای کاش مسولین کشورمان حداقل راهکارهایی رابرای آشنایی هرچه بیشترو بهتر به خانواده ها نشان بدهند متشکرم

فرزانه قنبرمولایی شنبه 2 اسفند 1393 ساعت 12:28 http://دوشنبه

باسلام
مشکلات ورود به حریم خصوصی
مسأئل شنود و جاسوسی
از معایب نرم افزارهای مجازی هست
که باعث چالش در کشورهای اسلامی میشود

با وجود اینکه این گونه برنامه ها مضررات متعدد دارند ولی نباید منکر مزیت های آنها باشیم بلکه بایستی با آموزشهای صحیح در خانواده روند تخریب گری این شبکه ها را از بین بریم ( فرهنگ سازی کنیم ). در دنیای امروز نمی توان به علت اینکه این چت روم ها مخرب هستند آن را از بین ببریم بلکه باید با کمک یکدیگر ، ضمن حذف راهای تخریبی آنها نسبت به ایجاد شبکه هایی با مزیت ها و نقاط مثبت تلاش کنیم تا نگرش مردم نسبت به آنها را تغییر دهیم چون دنیای امروز دنیای رقابت است و اگر توان رقابت نداشته باشیم از پیشرفت و تکنولوژی عقب خواهیم ماند با عنایت به سهولت برقراری ارتباط و هزینه ی کم و امکان ارسال اطلاعات(پیام ، عکس ، فیلم) ، این چت روم ها طرفداران فراوانی دارند

با سلام خدمت استاد محترم و تمامی دوستان با وجود خطرات فراوانی که این چت روم ها دارند(از لحاظ روحی _ روانی و خانوادگی و سرقت اطلاعات شخصی) ولی با عنایت به اینکه هزینه ی شارژ اینترنت کمتر از هزینه ی ثابت موبایل است و همچنین امکان ارسال فیلم و عکس و اطلا عاتی همچون موقعیت مکانی ، مزیت بسیار قابل توجهی هستند بنابر این نمی توان افراد را نسبت به عدم استفاده از آنها محدود کرد ولی با فرهنگ سازی از طرف دولت ، سوء استفاده از آن کاهش خواهد یافت
با تشکر

با سلام استاد گرامی
نظر من در مورد استفاده از وایبر منفی است چون وایبر برنامه و شبکه اجتماعی که جدیدا در بین بسیاری از جوانان و نوجوانان رواج پیدا کرده و همه آن را در گوشی های خود نصب کرده اند و توسط این برنامه بصورت آنلاین با یکدیگر بصورت تصویری و صوتی در ارتباط اند و علت آن هزینه های کم آن نسبت به هزینه تماس عادی و کیفیت آن و سرگرمی که برای آن ها به وجود می آورد ولی واضح ترین مشکل شرکت در گروه ها و قرار گرفتن شماره در گوشی همه آن ها می باشد و همچنین دوستی های بی مورد در این گروه ها و قرار دادن پست های زشت در این گروه ها می باشد به دلیل این مشکلات بهتر است از این استفاده نکنیم.

باسلام وعرض ادب خدمت استاد محترم:
وایبر با داشتن جذبه هایی از قبیل:ارسال آسان تصاویر وفیلم وامکان مکالمات تلفنی آنهم به طور رایگان جایگاه ویژه ای در میان مردم پیدا کرده است،اما باید توجه داشته باشیم برخلاف ظاهر فریبنده اش سارقی بی رحم است که قادر است تمامی اطلاعات شخصی هر فردی را در اختیار داشته باشد.
اما برای جلوگیری از چنین مشکلاتی استفاده نکردن از وایبر راهکار مناسبی نمی باشد؛عصری که مادرآن زندگی میکنیم عصر علم ودانش و تکنولوژی می باشدوبشر هر روز گامی جدید در جهت پیشرفتهای علمی برمی دارد بنابر این بهتر است به جای استفاده نکردن راهی مناسب برای مبارزه با معایب استفاده از وایبر بیابیم.
به نظر من حداقل کاری که میتوان رعایت کرد این است که:تصاویر،شماره کارت بانکی ویا بعضی اطلاعات محرمانه و شخصی را نه تنها ز طریق وایبربه کسی ارسال نکنیم بلکه حتی در حافظه گوشی هم ذخیره نکنیم،بلکه تا حدودی بتوانیم از وایبر به عنوان یک ابزار ارتباطی کارآمد استفاده کنیم.

با سلام
همانگونه که گفته شد سرور ها میتوانند در مقابل مبالغ هنگفت اطلاعات کاربران
را در اختیار دولت یا سازمانی قرار دهند
از طرفی وایبر یک نرم افزار فوق العاده سریع و ارزان و مفید هست
زمانی میتوانیم کاربران را از استفاده از این نرم افزار منع کنیم
که یک نرم افزار همسطح داخلی داشته باشیم که متاسفانه نداریم
پس استفاده از این نرم افزار در این زمانه اجتناب ناپذیر می باشد
تنها کاری که میتوانیم بکنیم رواج فرهنگ درست استفاده می باشد
همین
در آخر از زحمات استاد کمال تشکر را دارم

با سلام و خسته نباشید.
از نظر بنده شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل استفاده کاربران ایرانی از نرم‌افزارهای ارتباطی کم‌هزینه بودن آنهاست، اما همین امر تبعات ناگواری را نیز می‌تواند به همراه داشته باشد.حضور در فضاهای اجتماعی و تبادل نظر امری بسیار خوب است اما باید فرهنگ‌سازی شود؛ علاوه بر آن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز باید به فکر ارائه نرم‌افزاری بومی باشد که علاوه بر دارا بودن شرایط لازم امنیتی بتواند از لحاظ قدرت نرم‌افزاری نیز نظر کاربران را جلب و در بین مردم محبوب شود.
به طور کلی باید بگویم با نرم‌افزارهای ارتباطی مخالف نیستم ولی در جامعه ما فرهنگ استفاده آن جا نیفتاده و همین امر باعث افراط در استفاده جوانان از آن و بروز برخی مشکلات اخلاقی می‌شود.

سلام استاد گرانقدر
از نظر من نرم‌افزاری همچون وایبر باعث عدم استفاده بهینه از وقت می‌شود و خیلی از افراد تمام روز خود را در لاین و وایبر سپری می‌کنند. شاید تنها مزیت آن کم‌هزینه بودن این نرم افزار می‌باشد اما در کنار آن مضرات بیشتری دارد و من مخالف آن هستم.

با سلام.
ضمن احترام به نظر سایر دوستان لازم است بگویم بنده با وایبر مخالف هستم و دلیل آن بیهوده بودن این نرم‌افزار و اعتیاد بیشتر جوانان به آن است، ابتدا باید فرهنگ استفاده را بلد باشیم و بعد نسبت به استفاده از آنها اقدام کنیم.
به نظر من باید فیلتر شود.

با سلام خدمت استاد گرانقدر
احتراما با توجه به اینکه بنده حودم تازه با این وایبر یا لاین یا وات ساپ و.... آشنا شده ام و زیاد نمی توانم در این مورد محضر استاد ها و دوستان عزیز اظهار نظر کنم ولی به نظر بنده که خودم نیز تجربه کرده ام بخصوص وایبر اگر درست استفاده شود یکی از بهترین وارزان ترین تکنولوژی های روز می باشد چرا که علم مثل چاقو ی تیز دولبه است ، اگر درست استفاده نکنیم ممکن است خطرش بیشتر از منفعتش باشد بنده خودم در موقع امتحانات هم سوالات وهم جزوه یا خلاصه جزوه را با دوستان وهمکلاسی های خود تبادل افکار می کردم وسوالی نیز اگر بلد نبودم از دوستان خود کمک می گرفتم در ضمن وقتی تکنولوژی می آید کسی که تکنولوژی را فراهم کرده جنبه مثبت آنرا حساب کرده است ، مانده است که ما چگونه از آن استفاده کنیم مثلا یکی ورزش می کند رای سلامتی وقهرمانی ویکی ورزش می کند برای دعوای خیابانی در این میان گناه مربی ورزش چیست ؟ آیا مربی ومدرس مقصر است ؟ خیر بستگی به خود فرد دارد .در صورتی که پیامبر نیز به ورزش اشاره کرده است نه دعوای خیابانی،پس نتیجه می گیریم که مانده به طرز فکر ونحوه استفاده کاربر

با سلام و خسته نباشید.
باتوجه به گسترش علم الکترونیک و جوامع امری بدیهی است که نرم افزارهای ارتباطی نیز در بین مردم رواج یابد اما در کنار آن فرهنگ استفاده از چنین نرم افزارهایی نیز باید در جوامع نهادینه شود اما متاسفانه در ایران این فرهنگ جا افتاده نیست و مشکلات اخلاقی و امنیتی پیش می‌آید و کاربران را از اولویت‌های زندگی دور می‌نماید چراکه بیشتر جوانان وقت خود را در چنین فضاهایی می‌گذرانند.
همه ما می‌دانیم که نرم‌افزاری چون وایبر ساخته اسرائیل است و قطعا برای اهداف خاصی در ایران نفوذ کرده است پس بهتر است وزارت ارتباطات نظارت لازم را در خصوص آن انجام دهد و در کنار آن نرم‌افزاری محبوب و داخلی که در آن تمام نکات امنیتی و سخت افزاری لحاظ شده ساخته شود.

با سلام خدمت استاد گرامی و همکلاسی های خوب من وایبر را تایید می کنم و ازش استفاده می کنم مزایای خوب وایبر کم هزینه بودن ان می باشد برای تبلیغات ارسات عکس نیز میتوان ازش استفاده کرد

امیر هوشنگ ابراهیمی سه‌شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 18:08

ضمن عرض ادب وسلام خدمت استاد ارجمند وگرامی به نظر اینجانب :ما در جهانی زندگی میکنیم که عصر ارتبا طات وبیشرفت میباشد وما چه بخواهیم وچه نخواهیم از این چرخه نمیتوانیم دور بمانیم وخواه و ناخواه در گیر این چرخه خواهیم بود .اما انچه که باید در ان تعمل داشت نحوه استفاده از تکنولوزی ونظارت بر انهامیباشدو با اساسا باید از هر نوع نرم افزاری که وارد کشور میشود باید استفاده کنیم؟ متا سفانه شبکه های اجتماعی بزرگترین چالشی را که به همراه دارند نوعی باز دارندگی از اجتماعات واقعی وتخلیه احساسات وعواطف بخصوص جوانان میباشد وکاربران مدت زمان مدیدی رو صرف این نوع شبکه ها میکنند که در جای خود قابل تعمل است. ذخیره بردازش یا افشای محتویات اطلا عاتی مبادله شده کار بران به هیچ وجه مشکل اصلی امنیتی در شبکه های اجتماعی موبایل محسوب نمیشود انچه که کار شناسان امنیتی را نگران می کندهمان قوانین وتوافقنامه های اولیه استفاده از این برنامه هاست که در هنگام نصب توسط خود کار بران تایید می شود

با سلام و احترام خدمت استاد و همکلاسی های عزیز.
اگر بخاهیم در مورد نرم فزار وایبر بحث کنیم شاید از این بحث میشد که کتابی بنویسیم . خلاصه :
وایبر نرم افزاری است که برای ارتباط و سرگرمی .
حال ما اگر بخاهیم از بعدهای متفاوتی این نرم افزار را مورد بحث و بررسی قرار بدیم شاید خیلی از نظرها متفاوت و برخی موافق و برخی مخالف باشند . در کل این نرم افزار وایبر میدیا شرکتی مستقر در اسرائیل است که مراکز توسعه ای در بلاروس، و قبرس دارد. این شرکت را تلمن مارکو، کارآفرین اسرائیلی- آمریکایی، دانش آموخته علوم کامپیوتر دانشگاه تل آویو و عضو سابق نیروهای دفاعی اسرائیل تاسیس کرده است.جالب است بدانیم که تالمون مارکو به مدت چهار سال در ارتش اسرائیل سابقه خدمت دارد و همچنین به عنوان مدیر اجرایی بخش اطلاعات در هسته مرکزی ارتش فعالیت داشته است. وی در زمینه تولید جاسوس افزارها، ویروس‌های دانلود کننده اطلاعات و برنامه‌ های هک از سابقه طولانی برخوردار است، که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به iMesh – Bandoo اشاره کرد.
خب با این مقدمه برای شناخت نرم افزار وایبر اگه بخاهیم از اپلیکیشن فوق استفاده کنیم به نظر اینجانب هیچ عقل منطقی قبول نداره که اطلاعات خود حتی جزیی را در اختیار کس دیگری قرار دهد . چه برسد به نرم افزار فوق که با هدف جاسوسی و به طور رایگان در اختیار همگان قرار گرفته است . اگر توجه کنیم و به دنیای فناوری و اطلاعات دنیا نگاه کنیم ، میبینیم هر نرم افزاری که تولید میشود هرکدام برای اهداف خاص اما نه به طور رایگان بلکه از طرف شرکت با هدف سود مالی فروخته می شوند . حتی بسیاری از نرم افزارها برای آپدیت نرم افزارشان مبالغی را از آپدیت کننده میگیرند .
حال با این توضیح مختصر به نظر بنده استفاده از این نرم افزار در کل درست نیست و قانونا باید جلوی این نرم افزار گرفته شود .

با سلام خدمت استاد گرامی به نظر من بزرگترین وعمده ترین مشکل ما این است که ما اول از چنین نرم افزارها وارتباطاتی استفاده می کنیم حالا بعدا تازه یادمون می افته که در باره اش تحقیق کنیم واطلاعاتی کسب کنیم که آیا کار ما درست بوده یا غلط.همچین مشکل دیگری که هست اینکه کسانی که ازچنین ارتباط اینترنتی استفاده میکنند بیشتر چشم هم چشمی(البته نه همه) است ومن در اطراف خود این را لمث کرده ام. ما باید بیشتر در مورد این معزل اجتماعی فرهنگ سازی کنیم واین چشم هم چشمیها را تبدیل به آگاهی بکنیم که به جای آن رقابت علمی بکنیم تااین معزل تبدیل به یک فرهنگ سازنده ومفید شودو بعد حالا دنبال معایب ومحاسن این نرم افزارها بگردیم وراه استفاده از آنها را با به صورت علمی یاد بگیریم. با تشکراز استاد ارجمند

باسلام وخسته نباشید خدمت شمااستادگرامی ودوستان استفاده از وایبر باتوجه به اطلاعات گفته شده ازنظر ی مثبت واز نظری منفی است مثبت چون میتوان به آسانی با کسانی که ددر آن طرف دنیا هم هستند ارتباط برقرار کرد آن هم با هزینه ای بسیار کم از هزینه ی واقعی آن است .منفی چون اطلاعات افراد محرمانه نیست وحتی در بعضی موارد از اطلاعات افراد مثل عکس شخصی و... سواستفاده میشود.

فرحناز نوری چهارشنبه 6 اسفند 1393 ساعت 12:32 http://F.nori.tabriz@gmail.com

با سلام و عرض ادب
به نظر بنده وایبر پدیده ای نو و جدید است که هم مُحاسن و هم معایبی دارد
از محاسن آن می توان یه امکان تبلیغ آسان و ارتباط تصویری و ارسال تصاویر و سرگرمی و تفریح دسترس به اطلاعات جغرافیایی و مکانی از طریق جی پی اس و دسترس حساب های کاربری و امکان ایجاد - حذف و یا استفاده دلخواه از حساب های کاربری و غیره .
اما در مقابل این محاسن معایبی هم دارد مثل عدم امنیت و سرقت اطلاعات شخص اعم از شماره رمز کارت های بانکی یا تصاویر خانوادگی یا اطلاعات مهم و عیب دیگر تغیر سبک زندگی بخصوص جوانان که اکثر کاربران این اپلیکشن وقت زیادی را در استفاده از این فناوری صرف میکنندو غیره .
بنده چنین نیتیجه می کنم که با احترام به نظرات دیگر دوستان استفاده از هر پدید تکنولوژی جدید اول نیاز به فرهنگ سازی آن دارد اگر ما از این فناوری اطلاعات و آگاهی کامل داشته و نیز فرهنگ درست استفاده کردن آن را بیاموزیم میتواند برایمان مفید و مثمرتر باشد.
حقوق خدمات قضایی - دوشنبه ساعت 14الی15/45

باسلام واحترام خدمت شما استاد گرامی ودوستان
باتوجه به معایب ومحاسن گفته شده در مورد وایبر بنظر من مشکلی که در جامعه ی ما وجود دارد این است که در ایران در هر شرایطی نمیتوان به راحتی به اینترنت دسترسی داشت تا بتوان درجهت مطلوب از این وسیله ی اینترنتی استفاده کرد وغلاوه بر آن سرعت اینترنت هم بسیار پایین است به همین خاطر مثلا در ارسال یک عکس به کسی یا فیلم باید حداقل 15دق منتظر ماند زیرا چند دقیقه طول میکشد عکس یافیلم ارسال شود وچنددقیقه طول میکشد طرف مقابل دریافت کند .ومورد اینکه چون در وایبر امنیت اطلاعاتی کم است پس باید دراستفاده از ان دقت بیشتری کرد چون هر لحظه ممکن است که ایجاد مشکل کند حال اگر سوال شود شما از این وسیله استفاده میکنید جواب خواهم داد نه من مفیدشم نمیخوام مضرشم چون برا سری که درد نمیکنه مرهم نمیذارن که و اگر صاحب فرزندم بودم به هیچ وجه نمیگذاشتم استفاده کنند شاید فکر کنند عوام بنظر بیاید ولی عاقلان دانند چون درواقع شاهد بعضی موارد ناخوشایند شده ام میگویم وگرنه از لحاظ ارزان بودن خوب است چون از شارژ کم استفاده میشه یا پول کم ولی از لحاظ امنیتی مشکل خواهد بود.

farahnaz nori چهارشنبه 6 اسفند 1393 ساعت 12:52

فرحناز نوری
با سلام و عرض ادب
به نظر بنده وایبر پدیده ای نو و جدید است که هم محاسن و هم معایبی دارد
از محاسن آن می توان به امکان تبلیغ آسان و ارتباط تصویری و ارسال تصاویر و سر گرمی و تفریح و دسترسی به اطلاعات جغرافیایی و مکانی از طریق جی پی اس و دسترسی به حساب های کاربری و امکان ایجاد - حذف و یا استفاده از حساب های کاربری و غیره .
اما در مقابل این محاسن معایبی هم دارد مثل عدم امنیت و سرقت اطلاعات شخص اعم از شماره رمز های کارت بانکی یا تصاویر خانوادگی یا اطلاعات مهم کاری خود نمود وقت زیادی را در استفاده از این فناوری صرف می کنند و غیره .
تکنولوژی جدید در اول نیاز به فرهنگ سازی آن دارد اگر ما از این فناوری اطلاعات و آگاهی کامل داشته و نیز فرهنگ درست استفاده کردن آن را بیماموزیم می تواند برایمان مفید و مثمر تر باشد
حقوق خدمات قضائی - دوشنبه ساعت 14 الی 15/45

سعیده غریب زاده چهارشنبه 6 اسفند 1393 ساعت 13:44 http://دوشنبه ها ساعت 14

باسلام و خسته نباشید حضوراستاد محترم
باتوجه به متن فوق درست است که وایبر جاذبه هاومزیتهایی دارد ولی معایب و خطرات ان بیشتر است.عقل سلیم انسان حکم میکند که از خطرات دوری کند به نظر من انسان هرچقدر ساده ترزندگی کند مطمینا سالمتر وبه نفعش خواهد بود.طبق متن طراحی این برنامه توسط دشمن ما ایرانیها صورت گرفته است پس حتما به ضرر ما خواهد بود درگذشته که گوشی موبایل نبودیا گوشیهای ساده تر وجودداشت مشکلات امنیتی و خطرات جسمی و روحی هم وجود نداشت.ولی کسانی که نمیتوانند از جاذبه های وایبر چشم پوشی کنند حتی الامکان در گوشی خود عکس و اطلاعات محرمانه را نگهداری نکنند و در اخر هم اضافه کنم که دولت عزیز ما باید نظارت وتوجه بیشتری درمورد این سایتها کندوباپیشگیری برخی خطرات وبا فرهنگسازی بهتر امنیت را بیشتر کند.
باتشکر فراوان از استاد محترم.

با سلام و خستنه نباشید خدمت استاد گرامی:

نظر من در مورد استفاده از وایبر منفی است. چون وایبر نرم افزاری است که به سهولت روی اغلب گوشی های موجود در بازار نصب می شود و امکان تبادل اطاعات را برای استفاده کنندگان فراهم می سازد و استفاده کنندگان از وایبر با علم و اگاهی یا بدون اطلاع شناخت وایبر هنگام راه اندازی ان با امضای یک پروتکل به متولیان این نرم افزار و افراد سود جوی دیگر اجازه دادهاند تا هر زمان که خواستند از اطلاعات گوشی انان هر گونه که دوست دارند استفاده کنند.بنابراین فضای وایبر فاقد استاندارد های ایمنی اطلاعات است.بلکه حتی بستر استفاده از سایر اطلاعات کاربر را نیز برای سایر افراد سود جو فراهم می سازد و به باور کارشناسان :از این نرم افزار برای مقاصد اقتصادی،فرهنگی به خصوص جاسوسی در مورد اطلات شخصی استفاده کنندگان از وایبر است.و به نظر بنده کسانی که علاقه ی زیادی به استفاده از ان دارند از نرم افزار گفتگو که ساخت ایران است استفاده کنند تا حد اقل اطلاعات دست افراد خارجی قرار نگیرد.

farahnaz nori چهارشنبه 6 اسفند 1393 ساعت 16:31 http://www.katebbi.blogsky.com

فرحناز نوری
با سلام و عرض ادب
به نظر بنده وایبر پدیده ای نو و جدید است که هم محاسن و هم معایبی دارد
از محاسن آن می توان به امکان تبلیغ آسان و ارتباط تصویری و ارسال تصاویر و سر گرمی و تفریح و دسترسی به اطلاعات جغرافیایی و مکانی از طریق جی پی اس و دسترسی به حساب های کاربری و امکان ایجاد - حذف و یا استفاده از حساب های کاربری و غیره .
اما در مقابل این محاسن معایبی هم دارد مثل عدم امنیت و سرقت اطلاعات شخص اعم از شماره رمز های کارت بانکی یا تصاویر خانوادگی یا اطلاعات مهم کاری خود نمود وقت زیادی را در استفاده از این فناوری صرف می کنند و غیره .
تکنولوژی جدید در اول نیاز به فرهنگ سازی آن دارد اگر ما از این فناوری اطلاعات و آگاهی کامل داشته و نیز فرهنگ درست استفاده کردن آن را بیماموزیم می تواند برایمان مفید و مثمر تر باشد
حقوق خدمات قضائی - دوشنبه ساعت 14 الی 15/

ضمن سلام خدمت استاد گرامی به نظر اینجانب :بشر هر لحظه در حال بیشرفت است وامروزه که ما در ان قرار گرفته ایم عصر ارنباطات وتکنولوزی می باشد وما خواه ونا خواه در این چرخه قرار داریم اما انچه که باید در ان دقت نمود نحوه انتخاب واستفاده از این تکنولوزی میباشد. متاسفانه شبکه های اجتماعی صرف نظر از مسایل امنیتی که برای کار بران دارد مهمترین دغدغه وچالشی را که در جامعه ما بوجود اورده مسایل اجتماعی میباشدکه به نظر اینجانب یکی از مهمترین انها تخلیه عواطف واحساسات درونی کاربران به صورت کاذب میباشد یعنی کاربری که میتواند ان عواطف را در خانواده خود بروز دهد به صورت کاذب در شبکه های اجتماعی خالی میکند ویکی دیگر از این مضرات وچالش ها اختصاص وقت زیادی است که از طرف کاربرانصرف ان میشود که متا سفانه قسمت عمده ای از کاربران را قشر دانشجو تشکیل میدهدکه این خود جای بسی تامل دارد واگر در این ضمینه راه حلی صورت نگیرد اینده جامعه ما رو با یک چالش برزگی فراهم خواهد ساخت

باسلام وعرض ادب خدمت استادمحترم.به نظربنده استفاده ازوایبر-واتساپ-لاین-تانگو وامسال انهامناسب نیست چون این نرم افزارهاجنبه ناخوشایندی جزسرگرمی ندارندواین نرم افزارهاباعث پخش شدن اطلاعات شخصی دربین همه وگوشه گیری افرادمی باشد

معصومه غلامی پنج‌شنبه 7 اسفند 1393 ساعت 01:11 http://سه شنبه ساعت 12:15 حقوق ثبتی

با سلام و خسته نباشید خدمت استاد ارجمند.

نظر من در مورد استفاده از وایبر منفی میباشد.اگر قصد ما از استفاده ی وایبر رایگان بودن ارسال پیام و مکالمه باشد ما میتوانیم از نرم افزارهای دیگری مانند ساینا که ایرانی و مشابه وایبر هست استفاده کنیم و با این کار علیه دشمن کار کنیم و نگذاریم دشمن از ما سود مالی ببرد.و از طرفی اطلاعات شخصی ما هم مصون میمانند.
با تشکر

سعیده غریب زاده پنج‌شنبه 7 اسفند 1393 ساعت 13:47 http://دوشنبه ها ساعت 14

باسلام وخسته نباشید حضوراستادمحترم
باتوجه به متن فوق درست است که وایبرجاذبه ها ومزیتهایی دارد ولی مضرات و خطرات ان بیشتراست وعقل سلیم انسان حکم میکند که ازخطرات دوری کند به نظرمن انسان هرچقدر ساده ترزندگی کنداز خطرات در امان خواهد بود .در گذشته که گوشی موبایل نبود یاگوشیهاساده تر بودندمشکلات امنیتی وخطرات جسمی و روحی هم وجود نداشت وطبق متن طراحی این برنامه توسط دشمن ما ایرانیها صورت گرفته پس مطمینابه ضررماخواهدبودواستفاده نکنیم بهتراست وموقع نیازبه اینترنت میتوانیم از کامپیوترکافی نت استفاده کنیم ولی کسانیکه نمیتوانند از جاذبه های وایبرچشم پوشی کنندلااقل درگوشی خود عکس واطلاعات محرمانه نگهداری نکنند.ودراخرهم اضافه کنم که دولت عزیز ما باید توجه ونظارت بیشتری به این مواردددداشته باشدوباپیشگیری خطرات وبافرهنگسازی بهتربرامنیت ان بیفزاید.
باتشکرازاستاد محترم

با سلام خدمت استاد گرانقدر و تمامی دوستان:
با توجه به پیشرفت تکنولوژی ، مشکلات و عواقب آن نیز افزایش پیدا می کند. در جوامع امروزی با توجه به گسترش علم دیگر نمی توان با فیلتر کردن و یا ... جلوی پیشرفت علم را گرفت باید توجه داشت که می توان با فرهنگ سازی درست از مطالب علمی آن بهره جست. این گونه موارد مثل چاقوی است که می توان با آن میوه را پوست کند یا فردی را به قتل رساند.

متأسفانه معمولاً مسئولان زمانی به فکر پیشگیری از آسیب می‌افتند که تهدیدات بسیار جدی شده و به مرز بحران رسیده است.هم اکنون به جرأت می‌توان گفت وایبر، تانگو، واتس آپ به عنوان اولین سرگرمی و وسیله ارتباطی مورد استفاده جوانان در خانواده‌ها محسوب می‌شود و دیگر آنها حتی با ورود به خانه از تکنولوژی‌های ارتباطی جدا نمی‌شوند و بودن با دوستان خود در فضای مجازی را به در کنار خانواده بودن ترجیح می‌دهند.

با سلام و خسته نباشید خدمت استاد گرامی
شبکه های اجتماعی همانند وایبر هر وسیله ارتباطی، مزایا و معایبی دارد که به ترجیح کاربر انتخاب شده و مورد استفاده قرار می گیرند، اما متاسفانه بسیاری از کاربران ایرانی این فضاها، از سر ناآگاهی، ره به ترکستان برده اند و تنها انگشت بر معایب پنهان و آشکار آن گذاشته و با زیبا جلوه دادن ظاهر حقیقت آن معایب، از محسنات واقعی اش دورافتاده اند. کاربرانی که اگر پای حرف دلشان بنشینید خواهند گفت: شما نمی خواهید نیمه پر لیوان را ببینید. اما واقعا به مسایل ذیل باید دقت کرد ساعت های متمادی و طولانی را در این فضاهای مجازی سیر کنیم و از واقعیت حقیقی دنیای اطرافمان دور بمانیم.
بدون شناخت و داشتن معیار برای انتخاب، به هر کسی پیغام دوستی بفرستیم ​ یا​ پیام دوستی هر کسی را بپذیریم.
با دوستان مختلف مجازی خود، اعم از زن و مرد، در هر لحظه از شبانه روز در ارتباط بوده و از همه مهم تر از این ارتباطات مجازی رضایت خاطر داشته باشیم.امیدوارم یک روزی فرهنگ استفاده درست از چنین وسایل ارتباطی رو خوب بدانیم.سپاس


* شخصیت ایده آلی از خود بسازیم و برای جلب دوستان بیشتری به سمت خود، اطلاعات دروغینی به دیگران بدهیم.

باسلام و خسته نباشید خدمت استاد ارجمند


به نظر من وایبر هم فواید هم معایبی دارد
از فواید ان میتوان استفاده از ارتباط تصویری .تبلیغات اسان .ودسترسی اسان به اطلاعات جغرافیایی و جی پی س اشاره کرد
اما از معایب ان میتوان به نداشتن امنیت وجاسوسی وسرقت اطلاعات شخصی اشاره کرد
به نظر من استفاده ازتکنولوژی جدید اول نیاز به فرهنگ سازی آن دارد اگر ما از این فناوری اطلاعات و آگاهی کامل داشته باشیم و نیز فرهنگ درست استفاده کردن آن را بیاموزیم میتواند برایمان مفید و مثمرتر باشد

عرض سلام خدمت شما وهمه ی عزیزان . بنده در مواردی موافق استفاده از این برنامه هستم مثلا برای تبلیغ یک فروشگاه و....ولی در موارد بیشتر ترجیح میدهم استفاده نکنم مثلا فرستادن اطلاعات مهم یا عکس های خانوادگی و.... چون 100درصد مطمئن هستم که همه محتویات پیام ها توسط یک برنامه خاص کنترل می شود . بنده شخصا ترجیح میدم از این برنامه ها استفتده نکنم (بهنام قهرمانی /خدمات قضایی دانشگاه دادگستری اذربایجان شرقی /کلاس 14-15/30)

امید اکبری شنبه 9 اسفند 1393 ساعت 15:28 http://www.hogogi1393.blogfa.com

با سلام خدمت استاد گرامی درمورد این برنامه می توان گفت نسبت به جامعه ی امروزی وپیشرفت های حاصله در این چند سال این برنامه یکی از پرکاربردترین ها محسوب می شود که بیشتر جنبه ی سرگرمی دارد ولی از امنیت کم تری برخوردار می باشد برای مثال افراد دیگر می توانند آن ها را شنود نمایند.باتشکر اکبری

یوسف سیفی شنبه 9 اسفند 1393 ساعت 15:35 http://0

با سلام خدمت استاد گرامی درمورد این برنامه می توان گفت هنگام استفاده در کامپیوتر اگر شخص کاربر از این برنامه اطلاعات کافی نداشته باشد می تواند باعث هک شدن مشخصات وی شود ویا باعث شنود اطلاعات وارده می شود.باتشکر

منصور نقی زاده شنبه 9 اسفند 1393 ساعت 15:40 http://0

با سلام خدمت استاد گرامی درمورد این برنامه می توان گفت هنگام استفاده در کامپیوتر اگر شخص کاربر از این برنامه اطلاعات کافی نداشته باشد امنیت اودر خطر خواهد بودبه طوری که باعث شنود اطلاعات وارده می شودومورد استفاده در فروش محصولات وموادغذایی می باشد.باتشکر

رضا لطیفی شنبه 9 اسفند 1393 ساعت 21:23 http://شنبه 17:15

سلام علیکم
بنده از شبکه های اجتماعی و خانه براندازی چون وایبر استفاده نمیکنم ، وحتی دراینترنت خانگی وشخصی خویش نیز هیچ اطلاعات شخصی و یا خدای ناکرده خانوادگی را نیز قرار نمی دهم تا موجبات خوشحالی دشمنان قسم خورده ایرانیان مسلمان را فراهم نکنم انشاالله

حسین همت جو شنبه 9 اسفند 1393 ساعت 21:29 http://شنبه ساعت 17:15

سلام علیکم
ازشما استاد گرامی به دلیل راهنمایی و آموزش ما در خصوص مضرات ومعایب شبکه های جاسوسی و خطرناک وایبر متشکریم من هم مثل خیلی از شاگردان شما تا این حد از خطرات این شبکه بی اطلاع بودم وتا کنون نیز استفاده آن چنانی نکردم ومنبعد نیز استفاده نخواهم کرد.

با سلام
استاد محترم ما به دلیل سهولت در ارتباط و کاهش هزینه استفاده میکنیم

با عرض سلام
استاد ما برای اینکه از هزینه های ارتباطی می کاهد و با این برتامه می توان با سهولت ارتباط برقرار کرد استفاده میکنم

باسلام و خسته نباشیدخدمت استاد محترو
به نظر بنده نیاز چندانی به استفاده از وایبر وجود ندارد زیرا در صورت نیاز به برقراری ارتباط با دیگران می توان از وسیله های ارتباطی دیگری استفاده نمود که امنیت بیشتری نیز دارند. چراکه ممکن است در همین شبکه های اجتماعی با لمس کردن اشتباهی کلیدی دیگران اطلاعات خصوصی ما را دریافت نمایند که چندان خوشایند نیست.به نظر بنده بیشتر افراد از این شبکه های اجتماعی به عنوان سرگرمی در طی روز استفاده می کنند.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.