مباحث مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات

... و خداوند حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند... سوره رعد آیه 11

مباحث مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات

... و خداوند حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند... سوره رعد آیه 11

مورد کاوی شماره 1 دانشجویان(نیمسال اول95-94)

قبل از مطالعه متن،توجه فرمایید:
نکات مهم در پاسخگویی:

1- پاسخ شخص شما هر چه که باشد برای من ارزشمند است.بدیهی است که نظر هر فرد با دیگری تفاوت دارد بنابر%D

نظرات 48 + ارسال نظر
نمونه ارسال پاسخ صحیح یکشنبه 10 آبان 1394 ساعت 13:32

مشخصات گروه کلاسی بطور مثال:
کلاس روز یکشنبه.درس خدمات الکترونیک.دانشگاه شهرداری.شهر تهران

***
متن پاسختان اینجا نوشته میشود:
به نظر من والدین باید ................................................................

زینب همایونی دوشنبه 11 آبان 1394 ساعت 15:56

کلاس روز دوشنبه.درس خدمات الکترونیک.دانشگاه قوه قضاییه.شهرتبریز به نظرمن والدین باید رابطه ای صمیمی با نوجوانان خویش داشته باشند.بنده والدینی را مشاهده کرده ام که به جای محبت و ایجاد رابطه عاطفی با فرزندان خویش در صورت مشاهده کوچکترین اشتباهی ازسوی فرزندان،فقط آنها راسرزنش می کنند که به نظر شخص بنده چنین عملی دور از انصاف است. بهتر است والدین خویش راجایگزین دوستان ناباب فرزندان خویش نمایند البته چنین کاری میسر نخواهدبود مگربامهر ومحبت زیاد ازسوی والدین و راهنمایی فرزندان وآشنانمودن آنهابامسایل مذهبی و اعتقادی.
باتشکرازاستادارجمند

حکیمه السادات علوی چهارشنبه 13 آبان 1394 ساعت 16:44

به نام خدا

کلاس روز چهارشنبه،درس خدمات الکترونیک،دانشگاه علمی کاربردی دادگستری کل استان قم،رشته حقوق ثبت

به نظرمن پدر و مادر از پایه باید با فرزندان یک رابطه صمیمی و گرم داشته باشند و فرزندان را با برنامه ها آگاه و روشن بسازند.ودر انتخاب دوستیابی فرزندان رو حمایت کنند راه و روش دوستی را به آنها آموزش بدهند . والدین در سختیا و مشکلات فرزندان را به حال خود وا نگذارند . پایه زندگی فرزندان،والدین هستند و باید همیشه از دور هم شده آنها را زیر نظر داشته باشند و با تمام مسایل و مشکلات آگاه سازند.

مجتبی امیدی هستم جمعه 15 آبان 1394 ساعت 01:24

با سلام مجتبی امیدی هستم دانشجوی ترم سه کاردانی رشته علوم ثبت دانشگاه علمی کاربردی دادگستری قم گروه برادران به شماره دانشجوی 93126023170008وشماره ملی 0370027329 به نظر من والدین بایستی در ابتدا زیر ساخت های زندگی را به درستی چیدمان نمایند.واستفاده صحیح از رایانه واینترنت رابه فرزندان خود بیا موزند ز یرا استفاده درست نتنها از اینترنت بلکه در هر چیز دیگر ی در زندگی نیاز به تعلیم میباشد با تبلیغ از ارزشهای انسانی در رابطه با استفاده از اینترنت در بین فرزندان خود میتوان به جا انداخت که اگر از موارد غیر متعارف استفاده کنیم با عث پایین آمدن ارزش یک انسان می شود واز فرد یک انسان بی ارزش می سازد.با ید استفاده درست از اینترنت را فرهنگ نمود تا فرزندان استفاده درست از اینترنت را فرا بگیرند این امر باعث افزایش و بالا رفتن توان علمی یک جامعه می شود .پیشنهاد دیگر با جلو گیری و محدود نمودن شبکه های غیر متعارف سطح دسترسی فرزندان را به اینجور شبکه ها راپا یین بیا وریم تا نتوانند به آسانی دسترسی پیدا نمایند صداقت را به فرزندان آموزش بدهیم تا هیچ چیز مخفی از والدین نداشته باشند . برای آنها از عواقب بد و ضد اخلاقی استفاده ی نادرست اینترنت صحبت کنیم.

مهدی شیری جمعه 15 آبان 1394 ساعت 16:46

کلاس روز چهارشنبه .درس خدمات الکترونیک. رشته نگارش حقوقی .دانشگاه علمی کاربردی.استان قم
به نظرمن:باید پدر و مادرها به نحوی با فرزنداشان ایجاد رابطه دوستی برقرار کنندکه هیچ فرزندی اجازه این که به دور ازچشم پدر ومادراقدام به انجام کارهای که در شاءن هیچ خانواده ایرانی نیست را انجام بدهند.بهتر است والدین باابراز محبت وعاطفه وصمیمیت به نحوی برخورد کنند که فرزندبه اشتباه خودپی برده وبداندهمیشه کسی هست که نظارت براعمال ورفتار اوداردو آن کس میتواند پدرومادراو باشد.

مهدیه فضلی جمعه 15 آبان 1394 ساعت 22:43

کلاس روز دوشنبه، درس خدمات الکترونیک، دانشگاه علمی کاریردی دادگستری آذربایجانشرقی (تبریز )
به نظر من والدین در صورت داشتن روابط بسیار نزدیک با فرزند خود، فرزندشان به راحتی مسائل خود را با والدین در تمام زمینه ها در میان گذاشته و والدین با توجه به شرایط فرزند خود با او رفتار می کنند و فرزند آنها با والدین ارتباط نزدیکی داشته و مسائل زندگی خود را براحتی با آنها بیان نموده و در این بین چیزی برای پنهان کردن ندارد.

غلامحسین جهانشاهی قاجار جمعه 15 آبان 1394 ساعت 23:30

کلاس روز دوشنبه.درس خدمات الکترونیک.دانشگاه جامع علمی کاربردی دادگستری تبریز.ضمن تشکر از مطالب بسیار مفیدتان،به نظر بنده سرعت پیشرفت در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار بالاتر از پیشرفت سطح آگاهی والدین نسبت به فناوریهای مدرن ارتباطی بوده ویا بی اهمیتی والدین نسبت به خطراتی که فرزندان را در دنیای اینترنت و گوشی های هوشمند تهدید میکند یکی از عواملی است که در آینده نه چندان دور ممکن است جوامع بشری را عمیقا به تفکر وا دارد. در حال حاضر بهترین راهکار از نظر بنده آنست که والدین بایستی دانش رایانه ای و اینترنتی خود را تاحدی که بتوانند فرزندان خود را براحتی کنترل کنند بالا برده و از ورود غیرمنطقی فرزندانشان به این دنیای پر رمز و راز و پرمخاطره جلوگیری نمایند.
با آرزوی سعادت و توفیق برای شما استاد ارجمند.

کلاس روز دوشنبه کلاس خدمات الکترونیک دانشگاه شهید قدوسی(دادگستری) یاغچیان شهرتبریز
باید خانواده رفتارهایشان را جوری با فرزندانشان هماهنگ بکنند که رابطه فی مابین آنها جنبه دوستانه داشته باشد و فرزندانشان از رابطه با پدرومادرشان لذت ببرن و فکر کنن که پدرو مادر انها با انها دوست هستند

میناسلیمان زاده قاضی جهانی شنبه 16 آبان 1394 ساعت 07:03

کلاس روز دوشنبه کلاس خدمات الکترونیک دانشگاه شهید قدوسی(دادگستری) یاغچیان شهرتبریز
در رفتار فرزندان با والدین باید صداقت باشه که فرزندان با نظر به اینکه در إبراز مشکلات خودشان به پدرومادرشان از هیچ چیزی نترسند و بتوانند مشکلات خودشان را به راحتی به والدین خود إعلام کنند

زهرا اسدی شنبه 16 آبان 1394 ساعت 17:16

زهرا اسدی .کلاس cms دانشگاه دادگستری تبریز یاغچیان

متن نظر؟!!!

`هادی جعفرپور شنبه 16 آبان 1394 ساعت 17:18

کلاس روز شنبه cmsدانشگاه شهیدقدوسی{دادگستری}یاغچیان شهرتبریز من موافق هستم

موافق چه؟!!!!

محمدرضا سهرابی شنبه 16 آبان 1394 ساعت 17:18

محمدرضا سهرابی . رشته حقوق ثبتی دانشگاه علمی کاربردی قوه قضاییه تبریز. گروه کلاسی روز شنبه ساعت 16 الی 19
بسیاری از والدین به دلیل اینکه ممکن است کودکانشان به بخش هایی وارد شود که مورد نظر آنها نیست ، دسترسی کامل فرزند را از کامپیوتر قطع می کنند اما همانگونه که تجربه نشان داده است ایجاد محدودیت های بیشتر نتیجه ی عکس خواهد داشت .اگر خواسته باشید تا هنگامی که در کنار کودکتان حضور ندارید برخی از کنترل های کامپیوتری را در اختیار شما باشید تنها راه ، استفاده از یک نرم افزار قدرتمند مانند Hidetools Parental Control می باشد . این برنامه با مونیتور کردن کامل فعالیت های فرزندتان ، شما را از آنچه انجام داده است ، آگاه می سازد . ابزاری حرفه ای که شما را در جریان کارهای مختلف انجام شده قرار خواهد داد و آسایشی بی بدیل را از بابت استفاده ایمن از کامپیوتر برایتان به ارمغان خواهد آورد . این برنامه با مونیتور کردن به صورت مخفی اطلاعاتی نظیر حروف تایپ شده به وسیله کیبورد ، وب سایت های مشاهده شده ، فعالیت سیستم ، برنامه های استفاده شده و بسیاری دیگر را در قالب گزارش های پیشرفته در اختیارتان قرار خواهد داد . ویژگی قابل توجه گنجانده شده در این نرم افزار امکان ارسال گزارشات تهیه شده توسط نرم افزار با استفاده از ایمیل می باشد . بدین ترتیب اگر حتی هزاران کیلومتر هم از کامپیوتر مورد نظر دور باشید برایتان فرقی نخواهد کرد چرا که گزارشات به سادگی بازکردن ایمیلتان در اختیار خواهد بود .

جمال خوش خواهش شنبه 16 آبان 1394 ساعت 17:19

سلام..جمال خوش خواهش هستم درس cms .. از دانشگاه علمی کاربردی قوه ی قضایی تبریز..کاردانی حقوق ثبتی. زمان برگزاری کلاس َ: شنبه 16
سعی میکنم با ملایمت برخورد کنم و یه دوستی بین خودم و فرزندم ایجاد میکنم

رضا تطیفی شنبه 16 آبان 1394 ساعت 17:20

کلاس روزشنبه،کلاس cmsدانشگاه علمی کاربردی دادگستری آذرباییجان شرقی واحد تبریز.
والدین بایستی قبل از ایفای نقش پدر ومادری با فرزندان خود با آنها یک دوست خوب وقابل اعتماد را بازی کنند تا بتوانند رابطه ای نزدیک با انها داشته باشند.
دراین صورت مطمئن باشید فرزندان مشکلات خودرا ازپدرومادر ها مخفی نمی کنند

یدالله رضایی شنبه 16 آبان 1394 ساعت 17:25

کلاس روزشنبه کلاسcmsدانشگاه علمی کاربردی دادگستری تبریز اعتماد باید بین والدین باشدنسبت به فرزندان تاچنان کارهای صورت نگیرد

سهیلامیرابراهمی شنبه 16 آبان 1394 ساعت 17:38

کلاس روزشنبه کلاس smsدانشگاه علمی کاربردی دادگستری تبریز

متن نظر؟!!!!

شادی رونقیان شنبه 16 آبان 1394 ساعت 21:47

کلاس روز دوشنبه، درس خدمات الکترونیک، مرکز علمی کاربردی دادگستری تبریز
ضمن سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد محترم.پاسخ من به سوال طرح شده اینگونه خواهد بود که ابتدا والدین نباید جوی ایجاد کنند که فرزند خود برای بازگویی بعضی مسائل هراس داشته باشند، باید رفتارشان تا حدودی صمیمی( نه زیاد)و مانند دوست باشند که فرزندان به راحتی و بدون هیچ هراسی موضوع پیش آمده را مطرح کنند، و والدین در مقابل شنیدن نباید عکس العملی نشان دهند که باعث ترس شود،در این موارد باید با راهنمایی های صحیح به فرزند خود راه و چاه را نشان دهند

رسول دلبری یکشنبه 17 آبان 1394 ساعت 00:20

کلاس روز دوشنبه خدمات الکترونیک مرکز جامع علمی کاربردی دادگستری تبریز
باسلام خدمت استاد محترم به نظربنده خانواده بایستی بابچه ها هم رابطه صمیمی ودوستانه داشته باشند بطوریکه بچه مرتکب خطا شده با والدین خود به راحتی مطرح کرده وبجز رابطه والدین با بچه ها رابطه دوستانه صمیمی نیز داشته باشندوراحتر ودرمحیط صمیمی نسبت به حل مسله اقدام نمایند

شهلا عباسپور یکشنبه 17 آبان 1394 ساعت 11:19

کلاس روزشنبه ساعت 14الی16.درسcms.دانشگاه علمی کاربردی دادگستری تبریز(یاغچیان)
به نظر من اولا کانون خانواده باید گرم باشد وهم چنین اگر بعضی ویژگیها در محیط خانه در فرزندان درونی شود دنبال این کارها و جستجو در این شبکه ها نمیروند دوما برای حل این مشکل باید شکاف بین نسل ها را پا دادن اطلاعاتی به والدین در این زمینه،پر کرد تا والدین هم از فعالیتهای فرزندانشان سر در بیاورند.

زهرا حیدری یکشنبه 17 آبان 1394 ساعت 18:57

کلاس روز دوشنبه درس خدمات الکترونیک دانشگاه علمی کاربردی دادگستری آ.ش( تبریز) ساعت 14 الی 15.30 به نظر من والدین قبل از اینکه با نوجوانان خود رابطه پدر مادری داشته باشند با انها مثل دو دوست رفتار کنند با این رفتار پدر و مادر؛ فکر نکنم بهانه ای وجود داشته باشد برای رفتن به کارهای نا مطلوب اینترنتی و پنهان کاری فرزندان چون ان صمیمیت خلا بین والدین و فرزند را پر خواهد کرد.گذر از این بحث ها در مطلبی که استاد زحمتش را کشیده اند گذاشته اند خواندم تحقیقات نشان میدهد 20.5 درصد والدین دانش اینترنتی پایین تری نسبت به فرزندان خود دارند که به نظر بنده باید دانش اینترنتی خود را با مسایل روز جامعه که اتفاق می افتد را ارتقا داده تا رابطه ی نزدیکتر و سالم تری در حد معقول بینشان باشد که اگر در این میان خطایی هم از طرف فرزند دیده شد والدین با مهربانی و رفتار مودبانه و سالم برخورد و حل نمایند.

کلاس کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات روز یکشنبه ساعت ۱۶/۳۰_ ۱۸دانشگاه علمی کاربردی هلال احمر استان آذربایجان شرقی.
با تشکر از متن جالب و خواندنی استاد عزیز,که این روز ها دغدغه ی بسیاری از والدین خصوصا والدین نا آشنا با فناوری نوین و دنیای مجازیست.
به نظر من رابطه ی گرم والیدن نسبت به فرزندانشان و ساختن خانواده ای گرم و صمیمی که دور از هر گونه نا ملایمات و ناهنجاریها باشد میتواند بیشترین کمک را به افراد این جامعه ی کوچک (خانواده)بکند تا سوالات و کنجکاوی و کمبودهای خود را در همین جامعه بیان نماید,و درگیر رنگ و لعاب ظاهری و فریبنده ی سایت های دروغین نشود.و از این تکنولوژیه نو پا جهت پیشرفت علمی و عملی و پیشبرد کشور عزیزمان استفاده کنند.

فاطمه ابراهیمی دوشنبه 18 آبان 1394 ساعت 10:27

کلاس روز چهارشنبه،درس خدمات الکترونیک،دانشگاه علمی کاربردی دادگستری کل استان قم،رشته حقوق ثبت

با توجه به عدم فرهنگ سازی از طرف متولیان بابت نکنولوژی عصر جدید این آسیب از فضای مجازی هم چون تلفن همراه به دنبال تمام آنان که از این تکنولوژی استفاده می کنند می باشد و به نوعی وابستگی هم برای آنها ایجاد کرده است که خطرناک ترین لایه اجتماعی حال حاضر نوجوانان و جوانان می باشد که به دلیل عدم آگاهی اولیای آنها این آسیب هر روز بیشتر از دیروز خواهد شد امیدوارم دولتمردان فکری به حال این فضای مفید اما پرحادثه تدبیر کنند.

محمدرضا عابدینی دوشنبه 18 آبان 1394 ساعت 14:53

کلاس روز دوشنبه، درس خدمات الکترونیک، دانشگاه علمی کاریردی دادگستری آذربایجانشرقی (تبریز )
به نظر من والدین باید قبل از اینکه فرزندشان از دنیای مجازی سر در بیاورد یعنی قبل از آنکه آن را بشناسد خود آنرابشناسد و برای فرزند خود توضیح دهد که کارهایش چه عواقب بدی در سرنوشت و رفتار اجتماعی او خواهد داشت و روش خوب استفاده کردن از دنیای تکنولوژی را به آن ها توضیح بدهند.

حسن اسمعیل پور دوشنبه 18 آبان 1394 ساعت 15:20

بنام خدا
کلاس روز دوشنبه، درس خدمات الکترونیک، دانشگاه علمی کاریردی دادگستری آذربایجانشرقی (تبریز)
نظریه این جانب .
1: والدین باید با فرزندان خود طوری رفتار کنند بین انها هیچ حرف پنهان نباشد تا والدین از کار های فرزندان خود اطلاع داشته باشند این کاری است که باید از بنیه انجام داد تا فرزندان از پدر مادر خود هیچ کاری را پنهان نکنند و والدین هم باید کارهایی که فرزند انجام می دهد خوبی و بدی ان کارها را برفرزندان خود توجیه نموده وانها را از عاقبت کارهایشان اگاه نمایند.

حسن اسمعیل پور دوشنبه 18 آبان 1394 ساعت 15:21

کلاس روز دوشنبه.درس خدمات الکترونیک.دانشگاه جامع علمی کاربردی دادگستری تبریز.ضمن تشکر از مطالب بسیار مفیدتان،به نظر بنده سرعت پیشرفت در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار بالاتر از پیشرفت سطح آگاهی والدین نسبت به فناوریهای مدرن ارتباطی بوده ویا بی اهمیتی والدین نسبت به خطراتی که فرزندان را در دنیای اینترنت و گوشی های هوشمند تهدید میکند یکی از عواملی است که در آینده نه چندان دور ممکن است جوامع بشری را عمیقا به تفکر وا دارد. در حال حاضر بهترین راهکار از نظر بنده آنست که والدین بایستی دانش رایانه ای و اینترنتی خود را تاحدی که بتوانند فرزندان خود را براحتی کنترل کنند بالا برده و از ورود غیرمنطقی فرزندانشان به این دنیای پر رمز و راز و پرمخاطره جلوگیری نمایند

محمد رضا عابدینی دوشنبه 18 آبان 1394 ساعت 15:23

کلاس روز دوشنبه.درس خدمات الکترونیک.دانشگاه جامع علمی کاربردی دادگستری تبریز.ضمن تشکر از مطالب بسیار مفیدتان،به نظر بنده سرعت پیشرفت در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار بالاتر از پیشرفت سطح آگاهی والدین نسبت به فناوریهای مدرن ارتباطی بوده ویا بی اهمیتی والدین نسبت به خطراتی که فرزندان را در دنیای اینترنت و گوشی های هوشمند تهدید میکند یکی از عواملی است که در آینده نه چندان دور ممکن است جوامع بشری را عمیقا به تفکر وا دارد. در حال حاضر بهترین راهکار از نظر بنده آنست که والدین بایستی دانش رایانه ای و اینترنتی خود را تاحدی که بتوانند فرزندان خود را براحتی کنترل کنند بالا برده و از ورود غیرمنطقی فرزندانشان به این دنیای پر رمز و راز و پرمخاطره جلوگیری نمایند

علی موحد دوشنبه 18 آبان 1394 ساعت 15:28

کلاس روز دوشنبه کلاس خدمات الکترونیک دانشگاه شهید قدوسی(دادگستری) یاغچیان شهرتبریز
باید خانواده رفتارهایشان را جوری با فرزندانشان هماهنگ بکنند که رابطه فی مابین آنها جنبه دوستانه داشته باشد و فرزندانشان از رابطه با پدرومادرشان لذت ببرن و فکر کنن که پدرو مادر انها با انها دوست هستند

حسین همت جو دوشنبه 18 آبان 1394 ساعت 17:37

حسین همتجو روز شنبه ساعت 16 الی 19 دانشگاه قوه قضاییه تبریز.
اکثر خانواده هایی که فرزندانشان از اینترنت استفاده می کنند دارای نگرانی های زیادی در این رابطه هستند، که فرزندانشان در اینترنت چه کارهایی انجام می دهند و از چه وب سایت هایی دیدن می کنند ، چه مطالبی را مورد مطالعه قرار می دهند. اینترنت همان طور که می تواند بسیار مفید باشد به همان اندازه نیز دارای زیان است و اگر به صورت کامل برای استفاده فرزندان کنترل نشود ممکن است زیان های جبران ناپذیری از تاثیرات اینترنت به فرزندان وارد شود. به همین منظور نرم افزارهایی با هدف کنترل والدین بر اینترنت در کامپیوترهای شخصی طراحی شده است که تا حدود زیادی مشکلات را برطرف کرده است. نام یکی از این نرم افزارها می باشد. به کمک این برنامه والدین می توانند تا فعالیت هایی که فرزندان و یا دیگر اعضای خانواده در اینترنت انجام می دهند را کنترل کنند. این برنامه این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا اعمال انجام شده را توسط دیگران را ضبط کرده و آن ها را مشاهده کنید.

شهرام قاسم زاده دوشنبه 18 آبان 1394 ساعت 17:57

شهرام قاسم زاده . کلاس روز شنبه ساعت 16الی 19 دانشگاه قوه قضاییه تبریز

امروزه رایانه یکی از ابزارهای ضروری در زندگی است و در بسیاری از شهرهای بزرگ، قابلیت اتصال به اینترنت نیز برای همگان فراهم شده و کاربران فراوانی به این شبکه پهناور دسترسی دارند. دسترسی به رایانه و شبکه اینترنت بسیار مفید است، اما همین موضوع یکی از دغدغه های والدین هنگام استفاده فرزندانشان از رایانه و اینترنت به شمار می رود.



به همین دلیل و با توجه به حساسیت این موضوع، شرکت مایکروسافت در نسخه جدید سیستم عامل خود یعنی ویندوز ۸ امکاناتی را در اختیار والدین قرار داده تا بتوانند براحتی به کنترل فرزندانشان بپردازند و علاوه بر نظارت روی فعالیت فرزندانشان، محدودیت هایی را در استفاده از اینترنت و نرم افزارها اعمال کنند.

اگر شما هم قصد دارید روی فعالیت فرزندانتان کنترل بیشتری داشته باشید و با خیال راحت آنها را در دنیای مجازی تنها بگذارید، می توانید با استفاده از این قابلیت این کار را انجام دهید:

۱ـ برای فعال سازی قابلیت Family Safety باید یک کاربری جدید را برای فرزند خود ایجاد کنید، سپس روی این کاربری قابلیت فوق را فعال کرده و در نهایت به اعمال تنظیمات مورد نظر روی آن بپردازید. ابتدا برای ایجاد کاربری جدید در ویندوز باید به کنترل پانل مراجعه و در بخش User Accounts، روی گزینه Add a user کلیک کنید. پس از وارد کردن اطلاعات کاربر جدید باید با فعال سازی علامت چک مارک کنار عبارت ?Is this a child’s account مشخص کنید که قصد دارید این کاربر را محدود و فعالیت های آن را کنترل کنید.

۲ـ پس از ایجاد کاربری جدید باید به کنترل پانل بروید، سپس به بخش User Accounts and Family Safety رفته و در نهایت Family Safety را کلیک کنید.

۳ـ در این بخش فهرستی از کاربران موجود در سیستم عامل برای شما نمایش داده می شود. برای اعمال تغییرات مربوط به هر کاربر روی نام آن کلیک کرده و در صفحه جدید به اعمال تغییرات دلخواه بپردازید.

برخی تنظیمات قابل انتخاب در این بخش عبارت است از:

فعال و غیرفعال کردن قابلیت کنترل

فعال و غیرفعال کردن ایجاد گزارش از فعالیت های کاربر

فیلتر وب: اعمال محدودیت دسترسی به سایت ها و دانلود فایل از اینترنت. اجازه دسترسی به برخی سایت ها یا مسدود کردن دسترسی به برخی سایت ها از جمله امکانات قابل استفاده در این بخش است.

محدودیت زمانی: تعیین مدت زمان مجاز برای استفاده از رایانه، اینترنت یا نرم افزارها از جمله امکانات این بخش به شمار می رود. این محدودیت ها می تواند به صورت روزانه، هفتگی و… مشخص شود.

محدودیت بازی: ارائه مجوز اجرا یا عدم اجرای بازی ها روی رایانه از امکاناتی است که در این بخش در اختیار شما قرار می گیرد.

محدودیت برنامه: اگر دوست ندارید برخی نرم افزارها توسط فرزندانتان قابل اجرا باشد، می توانید از این بخش کمک بگیرید.

مشاهده گزارش فعالیت ها: از دیگر بخش های قابل دسترسی در این صفحه، View activity reports است. با استفاده از این گزینه می توانید جزئیات فعالیت های صورت گرفته توسط کاربر را در قالب گزارش هایی مشاهده کرده و به این ترتیب فرزندان خود را کنترل کنید تا از خطرات احتمالی استفاده از رایانه و اینترنت در امان باشند.

مهسا پوربابا دوشنبه 18 آبان 1394 ساعت 18:08

سلام
مهسا پوربابا هستم از دانشگاه علمی کاربردی تبریز رشته ی حقوق ثبتی ساعت برگزاری کلاس 16 روز شنبه
به نظر من والدین باید اول سن فرزندانشان را در نظر بگیرن و با توجه به اقتضای سنشان با فرزندانشان رفتار کنند
همچنین رفتار خود والدین روی فرزند تاثیر بسیاری دارد و یکی از مهمترین عامل هاست

مهسا پوربابا دوشنبه 18 آبان 1394 ساعت 18:16

سلام..مهسا پوربابا..کاردانی حقوق ثبت..دانشگاه علمی کاربردی قوه قضاییه..روز شنبه..از ساعت 16 ..درس cms.
رفتار والدین باید تا حدودی نسبت به سن فرزندشان باشد
و یکی از مهمترین نکات این است که فرزندشان از خوده والدین تقلید میکند..
پس باید رفتار و حرکات خود را کنترل کنند..

جهانبخش عبادی دوشنبه 18 آبان 1394 ساعت 19:35 http://www.katebi.blogsky.com

با سلام و احترام بر استاد گرامی
بنده جهانبخش عبادی دانشجوی کاردانی ترم یک رشته امداد نجات شهری
نظر بنده چنین است که نظارت بر افعال نوجوان در زمان رشد و بلوغ از موارد ضروری میباشد در حد امکان باید اینترنت و فضای مجازی را محدود کرد ویا با نضارت والدین و کنترل بدون اذیت نوجوان باشد و با دادن دلایل منطقی برای محدودیتی که والدین به کودک قایل میشود باشد.زمانی که نوجوان به هر دلیلی در خانه تنها مانده پس از برگشت باید history نت را چک کرد و کنترل نوجوان از اساسی ترین مواردی است که والدین باید دقت کافی داشته باشند.

سید محمد مهدی میررضائی دوشنبه 18 آبان 1394 ساعت 23:13

کلاس روز چهارشنبه،درس خدمات الکترونیک،دانشگاه علمی کاربردی دادگستری کل استان قم،رشته حقوق ثبت
به نظر من والدین قبل از نظارت باید اقدام به آموزش صحیح استفاده از اینترنت به فرزندانشان نمایند. برای این کار بهتر است زمانهایی را به استفاده اینترنت در کنار فرزندانشان اختصاص دهند و پس از آموزش صحیح باید با روش های کنترلی همچون محدود کردن زمان استفاده از نت، تنظیم سطح فیلترینگ برای بازدید از وب سایت ها؛محدود کردن دسترسی به نصب اپلیکیشن های ویندوز؛ ارسال history یا گزارش فعالیت های انجام شده در کامپیوتر و اینترنت توسط کودکان به ایمیل والدین نقش صحیح نظارتی خود را ایفا کنند .
هر چند فایده نداره و فرزند خصوصا در سنین نوجوانی بخاطر کنجکاوی بیش از حد و تمایل به فهمیدن، از اینترنت استفاده ی ناصحیح خواهد نمود ! با این حال باید والدین تلاششونو بکنن که عذاب وجدان نداشته باشن حداقل!

زهرا چراغعلی گل سه‌شنبه 19 آبان 1394 ساعت 01:21

کلاس روز چهارشنبه.درس خدمات الکترونیک.دانشگاه علمی کاربردی دادگستری کل استان قم.رشته حقوق ثبت

با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی خانواده های زیادی دچار مشکل شدند.خانواده های ک به دلیل نبود سواد کافی و تفاوت سنی زیاد نتوانستند با فرزندان خود همراه شوند.وهم زمان با پیشرفت علم؛خود اول به آگاهی از این تکنولوژی برسند و بعد آن را در دسترس فرزندانشان قرار دهند و فرزندان خود را از عواقب بد و اعمال اشتباهشان آگاه کنند.
مثلا :ما در حقوق قسمتی را داریم ب عنوان "قانون جرایم رایانه ای" که در چند فصل گوناگون جرایم رایانه ای را عنوان کرده و مجازات های آن را در قانون بیان کرده { برای نمونه √ماده 16این قانون:هرکس ب وسیله سیستم های رایانه ای یا مخابراتی فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند ب نحوی ک عرفا موجب هتک حیثیت او شود به حبس از نودویک روز تادوسال وجزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال ویا هر دو مجازات محکوم خواهد شد}
کاربران باید قبل از هرگونه استفاده از گوشی همراه،اینترنت،و…درباره موارد قانونی آن هم آگاهی پیدا کنند وآن را در دسترس بقیه قرار دهند.امروزه جوانان تأثیر بسزای در اعمال و رفتار دیگر دوستانشان دارند.فرزندانی ک در اوج بی اطلاعی از چگونگی استفاده از این ابزارها از دوستانشان مشورت میگیرند و ب نوعی هم گام با هم نسلی هایشان بزرگ می شوند.
با آرزوی توفیق برای شما استاد ارجمند

روح الله سلیمی سه‌شنبه 19 آبان 1394 ساعت 08:44

کلاس روز چهارشنبه،درس خدمات الکترونیک،دانشگاه علمی کاربردی دادگستری کل استان قم،رشته حقوق ثبت
به نظر من دوستی بین والدین و فرزند باعث ایجاد یک ارتباط صمیمی می گرددو از طرفی با برقرار کارگاه های امنیت برای والدین و بچه می توان از خطرات این موارد آنها را آگاه و پیشگیری کرد

محمدرضا شریفزاده چهارشنبه 20 آبان 1394 ساعت 15:33 http://www.katebi blogaky.com

کلاس روز یکشنبه ساعت14.30الی18نام درس کاربردفناوری اطلاعات وارتباطات نام دانشگاه جامع علمی کاربردی هلال احمر نام شهر تبریز
با سلام به خدمت استاد گرامی
به نظر من روابط والدین وفرزندان صمیمی وگرم باشدتافرزندان بتوانند مشکلات خودرابه راحتی باوالدین درمیان بگذارندووالدین باید نحوه ی دوستی با فرزندان را درست انتخاب تا فرزندان راه درست را انتخاب کنندو درانتخاب دوست دقت کند

منیژه قربانی چهارشنبه 20 آبان 1394 ساعت 21:17

کلاس روز چهارشنبه.درس خدمات الکترونیک.دانشگاه علمی کاربردی دادگستری استان قم.رشته حقوق ثبت

ب نظرمن ب جای اینکه برای سرگرمی فرزندان خود تبلت و گوشی و... ب آنها معرفی کنیم.بهتر است آنها را در مراکز آموزشی و فرهنگی و ورزشی مشغول کنیم تا بچه ها بتوانند استعداد های خودشون رو پیدا کند.برای استفاده از گوشی همراه و تبلت و اینترنت و.... برای بچه ها گروه سنی مشخص کنیم و در هر سنی ب آنها اجازه استفاده ندهیم.قبل از هر گونه استفاده از این ابزار ها با بچه ها قراری بگذاریم ک در حیطه ای مشخص مشغول به فعالیت شوند و برای آنها ساعت مشخص کنیم و بیش از ساعت مقرر اجازه استفاده ب آنها ندهیم.دوستانشان را بشناسیم و اجازه ندهیم با هرکسی در گروه های اجتماعی مشغول ب چت شوند. سعی کنیم قبل از اینکه بقیه برایشان مسایل را توضیح دهند خودمان تا حدی با زبان سنی بچه هایمان برایشان توضیح دهیم. و اگر در مدارس مانند بقیه دروس برای بچه ها کلاس آموزشی تحت عنوان امنیت ونحوی استفاده درست از تکنولوژی را بگذارند بچه هانیز اطلاعات درست قبل از استفاده از این ابزار ها را کسب می کنند وما والدین میتوانیم با اقتدار خودمان روابط و رفتار فرزندانمان رو کنترل کنیم

احمد چراغی چهارشنبه 20 آبان 1394 ساعت 23:33

کلاس روز چهارشنبه،درس خدمات الکترونیک،دانشگاه علمی کاربردی دادگستری کل استان قم،رشته حقوق ثبت
هیچ چیز بهتر از این نیست که فرزندان ، والدین رو دوست خودشون بدونن پس والدین باید با صمیمیت در کنار فرزندشون نحوه ی صحیح استفاده از دنیای مجازی رو آموزش بدن.

محسن برزه کار چهارشنبه 20 آبان 1394 ساعت 23:35

کلاس روز چهارشنبه،درس خدمات الکترونیک،دانشگاه علمی کاربردی دادگستری کل استان قم،رشته حقوق ثبت
با توجه به درگیری کاری و فکری والدین به نظر من باید با استفاده ازایجاد محدودیت زمانی و محدودیت دسترسی توسط نرم افزارهایی که برای این کار طراحی شده اند از اثر مخرب اینترنت بر فرزندان جلوگیری کرد.

طاهره بخشی چهارشنبه 20 آبان 1394 ساعت 23:50

کلاس روز چهارشنبه -ساعت 14:30 الی 16:30-درس خدمات الکترونیک-مرکز علمی کاربردی دادگستری کل استان قم
با سلام و عرض ادب
1-کنترل نامحسوس
2-همراهی با فرزند در استفاده از فضای مجازی
3-آگاهی بخشی و توجیح فرزندان به مضرات شبکه های اینترنتی مخرب
4-ایجاد محدودیت زمانی در استفاده از فضای مجازی برای نوجوانان و مکتوب نمودن توافق ها بین والدین و فرزندان در خصوص استفاده از فضای مجازی
5- ایجاد رابطه ی دوستانه و صمیمی با فرزندان
6- معرفی سایت‌های مفید جهت استفاده
و غیره

میثم حقیقت نژاد پنج‌شنبه 21 آبان 1394 ساعت 02:02 http://qom-khabar.blogfa.com

کلاس روز چهارشنبه ساعت 14:30 درس:خدمات الکترونیک دانشگاه علمی کاربردی دادگستری استان قم(شاه سید علی ، پشت اداره پست)
اولین مثل بهاء دادن به فرزند جهت رشد نه آزاد آزاد باشه با یه سری قرمز
مثلأ با افرادی که سنشون بیشتر نشست و برخواست نکنه چرا که خواه ناخواه دوست تاثیرش در زندگی نوجوان و جوان ما می گذارد
در مرحله بعدی پرکردن وقت فرزند با کلاس های مختلف مثل ورزش شرکت در گروه ها و انجیو های فرهنگی و در ارتباط بودن با مسول مربوطه جهت رسیدگی به امور فرزند که نحو پاسخگویی و دقت در کلاس چطور
راه بعدی استفاده از مشاور می تونه یه دوست خانوادگی باشه یا یه روحانی که فرزند بتونه به راحتی باهاش صحبت کنه و اون روحانی پلی باشی برای فرزندانی که از بعضی حرف ها خجالت می کشند مثل ازدواج و به جهت رفع نیاز جنسی و...
ابراز علاقه به فرزند و کم نگذاشتن در محبت و این نکته باید در نظر گرفت که والادین علاوه بر نقش پدر و مادری باید با فرزندانشان دوست باشند و سه هم صحبت خوب تا فرزند بتونه با والدین ارتباط مثبت و کارآمد برقرار بکنه

احمد چراغی پنج‌شنبه 21 آبان 1394 ساعت 08:35

کلاس روز چهارشنبه،درس خدمات الکترونیک،دانشگاه علمی کاربردی دادگستری کل استان قم،رشته حقوق ثبت

با اموزش ودوست بودن با کودکان یک موضوع وخانه باید یک مدیر داشته باشد موضوع دیگریست ،از طریقparent.controlکنترل داشتن واموزش وفرهنگ استفاده از نت وفضای مجازی

حسین میرزایی چشمه جمعه 22 آبان 1394 ساعت 12:01 http://www.katebi.blogsky.com

حسین میرزایی چشمه ایام تشکیل کلاس درسی:روز چهارشنبه ساعت: 1430نام کلاس : خدمات الکترونیک مرکز علمی کاربردی قوه قضاییه استان قم با سلام و با عرض ادب و احترام خدمت استاد بزرگوار خودم بنده به تازگی صاحب فرزند شدم و بیشترین دقدقه بنده در آینده همین بیانات شما می باشد به نظر بنده اگر خانواده ها محیط خانه خود را فضایی صمیمی و بی آلایشی ایجاد کنند و چه پدر و چه مادر با فرزندان خود دوست و رفیق باشند بیشتر می توانند از کار های فرزندان خود سر در آورند چون فرزندان از بدو تولد مانند یک دستگاه ضبط می باشند و هرچی که از پدر و مادر بیاموزند مانند همان رفتار را با جزییات کوچکتری انجام می دهند پس اگر با فزرندان خود رابطه ای صمیمی داشته باشیم و نسبت به انان اعتمادی را ایجاد کنیم بهتر و بیشتر می توانیم از نوع رفتار و انجام کار های ناپسند آنان سر در آوریم چون فرزندی که با صداقت و درستی بزرگ شود چیزی برای پنهان کردن ندارد و از زمان کودکی و رسیدن به سن تکلیف همه اثار بلوغ را با بیانات غیر مسقیم و مستقیم گفته شود و احکام شرعی و نوع غسل و محرم و نامحرم را برای آنان مشخص کنیم و حتی اگر با فرزندان خود به درستی صحبت شود و وقت کافی گذاشته شود بهتر تاثیر دارد تا اینکه با نگاه معنا دار آنها را کنترل کرد یا بهتر بگویم بخواهیم مچ آنهارا بگیریم و آنها را کنترل کنیم پس بیایم نوع تربیت خودرا نسبت به فزرندان خود کمی بهتر و با ارامش بیشتر در محیط خانه انجام دهیم.

زهرا اسدی جمعه 22 آبان 1394 ساعت 18:24

زهرا اسدی،کلاس روز شنبه، کلاس cms,دانشگاه دادگستری تبریز (یاغچیان)
سلام خدمت استاد گرامی

راهکار شخصی بنده در این خصوص این میباشد که والدین ابتدا بایستی بر تسلط کافی بر اینترنت داشته باشند و با فرزندانشان با رابطه ای خیلی دوستانه و صمیمی در مورد معایب و نحوه صحیح استفاده از اینترنت و فضای مجازی صحبت کنند و همچنین با ایجاد یک فضای مناسب از فرزندان در مورد علاقه شان به سایت های مختلف جویا شوند .
نصب سیستم کامپیوتر در محلی از خانه که در معرض دید باشد،نیز میتواند در این زمینه موثر باشد .
اما تاکید بیشتر من بروی ایجاد فضای شاد و دوستانه با فرزند و گذراندن اوقات فراغت با خانواده میباشد میتواند از اعتیاد فرزند به اینترنت و فضای مجازی به طرز معجزه آسایی جلوگیری کند.
با تشکر از استاد گرامی

زهرا اسدی جمعه 22 آبان 1394 ساعت 18:27

زهرا اسدی،کلاس روز شنبه،کلاس cms،دانشگاه دادگستری تبریز(یاغچیان)
سلام خدمت استاد گرامی

راهکار شخصی بنده در این خصوص این میباشد که والدین ابتدا بایستی بر تسلط کافی بر اینترنت داشته باشند و با فرزندانشان با رابطه ای خیلی دوستانه و صمیمی در مورد معایب و نحوه صحیح استفاده از اینترنت و فضای مجازی صحبت کنند و همچنین با ایجاد یک فضای مناسب از فرزندان در مورد علاقه شان به سایت های مختلف جویا شوند .
نصب سیستم کامپیوتر در محلی از خانه که در معرض دید باشد،نیز میتواند در این زمینه موثر باشد .
اما تاکید بیشتر من بروی ایجاد فضای شاد و دوستانه با فرزند و گذراندن اوقات فراغت با خانواده میباشد میتواند از اعتیاد فرزند به اینترنت و فضای مجازی به طرز معجزه آسایی جلوگیری کند.
با تشکر از استاد گرامی

بهلول نور جمعه 22 آبان 1394 ساعت 18:56 http://b9147472042@gmail.com

باعرض سلام به خدمت استادگرامی بهلول نور هستم ازمرکزاموزش علمی کاربردی دادگستری کل استاناذربایجان شرقی درسcms به نظرمن والدین بافرزندانشون باید بیشتر صمیمی باشند و بدانند بچه هاشون دارن چه کارهایی می کنند وانها را به راه مستقیم هدایت کنند

مریم صذیقیان کاشی جمعه 22 آبان 1394 ساعت 23:22

جمعه 22آبان ماه سال 1394ساعت 23:15
کلاس روزچهارشنبه درس خدمات الکترونیک دانشگاه علمی کاربردی دادگستری کل استان قم
درمرحله اول باایجادجوصمیمی و دوستانه درمحیط خانواده به نحوی که فرزندان مابه راحتی بتوانند مشکلات خودرابامادرمیان گذاشته واگاه کردن ایشان درموردخطرات سواستفاده از سایت های غیرمجازونیز افزایش سطح دانش رایانه ای پدرومادرونیز حتی الامکان قرارادادن سیستم درمحیط عمومی خانه نه دراظاق شخصی

حدیجه اجورلو شنبه 23 آبان 1394 ساعت 00:04

کلاس روز چهارشنبه ،درس خدمات الکترونیک ،رشته حقوق ثبت ،دانشگاه علمی کاربردی دادگستری قم

والدین میتوانند با بهبود روابط عاطفی خود و فرزندان و همچنین نزدیک ساختن دانش و مهارت خودر زمینه تکنولوژی به سطح دانش و دانایی فرزندانشان ،اطلاعات خوبی از رفتار فرزندان بدست آورند ضمن اینکه می توانند بطور غیر مستقیم فعالیت آنها را کنترل کنند

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.