مباحث مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات

... و خداوند حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند... سوره رعد آیه 11

مباحث مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات

... و خداوند حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند... سوره رعد آیه 11

پروژه عملی (2) درس وبلاگ نویسی..دانشجویان امور فرهنگی..دانشگاه فرهنگ و هنر قم..بهمن95

*دانشجوی گرامی؛ طبق شرح گفته شده در کلاس درسی مورخ 25 فروردین 96، متن زیر را به دقت خوانده و به سوالات زیر در وبلاگ خود پاسخ دهید.پس از درج پست مربوطه،در قسمت نظرات وبلاگ من اطلاع دهید.

مهلت انجام تمرین: 16اردیبهشت 96



مقدمه ای بر وبلاگ نویسی

وبلاگ یک یا چندین صفحه اینترنتی شخصی یا گروهی است که در آن شخص یا گروه به نوشتن مطالب متوالی (روزانه یا چند روز در میان) در موضوعات متنوع و دلخواه می پردازند.و افکار،عقاید اشعار و یا خاطرات خود را برای مطالعه عموم در آن قرار می دهند.از آنجاییکه وبلاگ در اینترنت نشر می یابد می توان آنرا یک نشریه اینترنتی شخصی هم اطلاق کرد.و حتی گاهی بعضی ها پا را از این هم فراتر می گذارند و وبلاگ را یک رسانه اینترنتی می نامند.
وبلاگ و وبلاگ نویسی از پدیده های نوین در دنیای پر راز و رمز اینترنت است.هم اکنون صدها میلیون نفر از مردم سراسر دنیا از تمام سطوح اجتماعی و از تمامی قشرها به وبلاگ نویسی روی آورده اند و از طریق وبلاگ نویسی نوشته های خود را در معرض دید عموم مراجعان از اقصی نفاط جهان در دهکده جهانی گذاشته اند.

تاریخچه ی وبلاگ نویسی

گرچه وبلاگ نویسی در دنیا قبل از سال دو هزار میلادی بوجود آمد اما انفجار وبلاگ نویسی با ورود به قرن بیست و یکم اتفاق افتاد.در ایران هم این موضوع بر میگردد به بیست و سوم خرداد 1381 که اولین سرویس ارایه دهنده ی وبلاگ یعنی سایت پرشین بلاگ( persianblog.ir) آغاز به کار کرد (البته آن زمان پرشین دات کام بود که متاسفانه در سال 1386 این دامنه به سرقت رفت و هم اکنون این سایت با دامنه ی دات آی آر مشغول فعالیت است).
پدیده ی وبلاگ نویسی در مدت کوتاهی توانست به سرعت در ایران رشد کند تا هم اکنون که تعداد وبلاگ نویسان ایرانی از مرز میلیون گذشته است و روز به روز در حال افزایش است در ضمن هم اکنون که این مطلب را مینویسم براساس آمارها رتبه ی ایران در وبلاگ نویسی تک رقمی است و ما جز ده کشور اول وبلاگنویس دنیا هستیم.

برای وبلاگ نویسی چه ملزوماتی نیاز است؟
از آنجا که سرویس های تحت وب بسیاری از امکانات را بصورت رایگان در اختیار شما میگزارند شما هیچ پولی برای وبلاگنویسی نمیپردازید مگر هزینه ای که برای اتصال به اینترنت میپردازید البته ذکر این مطلب ضروری است که بیشتر سرویسهای وب برای تامین هزینه های خود اقدام به درج آگهی در وبلاگ شما میکنند ولی در هر صورت ملزومات برای وبلاگ نویسی وجود دارد که آنها را در ادامه ذکر میکنم:
-امکان استفاده از کامپیوتر و اتصال به اینترنت برای تایپ و ارسال مطالب مهیا باشد ( کامپیوتر شخصی،کامپیوتر فامیل،دوستان کافی نت و یا ...)
-فرد باید حداقل آشنایی مختصری با ویندوز(و یا یک سیستم عامل دیگر) و تایپ کردن داشته باشد(مگر اینکه مطلابتان را روی کاغذ بنویسید و بعد از وبلاگنویس دیگری بخواهید آنرا برایتان به وبلاگ پست کند).
-برای وبلاگ نویسی باید زمان کافی برای نوشتن مطالب و مدیریت وبلاگ( مثلا حداقل نیم ساعت در شبانه روز) را داشته باشید.
از چه موقع باید شروع کرد؟
هرگاه احساس کردید که مطالبی در اختیار دارید که ممکن است برای دیگران مفید یا جالب باشد میتوانید شروع کنید به نوشتن وبلاگ(لازم نیست مطلب شما حتما نوشته باشد بسیاری از عکاسان . گرافیستها و ... هم وبلاگهای بسیار پرطرفداری دارند)
برای وبلاگ نویسی از کجا باید شروع کرد؟
اگر ملزومات گفته شده برای وبلاگ نویسی را دارید و نیز فکر میکنید که دیگر موقع آن است که به جمع وبلاگنویسان بپیوندید میتوانید همین الان به یکی از سایت های ارایه دهنده سرویس وبلاگ مراجعه کرده و وبلاگ خود را ایجاد کنید به این صورت که ابتدا در این سایت ها ثبت نام نمود و نام کاربری و آدرس وبلاگ خود را دریافت کنید برای فارسی زبانان سرویسهای زیادی وجود دارند که به ارائه رایگان وبلاگ اقدام می کنند.


طبقه بندی وبلاگ ها:

 - یک وبلاگ پایه :
ساده ترین  گونه  وبلاگ نویسی  است  و شامل  وبلاگ هایی  است  که از سوی  یک نفر  منتشر می شود  و تقریبا  همه حوزه ها  را در برمی گیرد  یک نویسنده  که پست های کوتاهی  را درباره  موضوعی  خاص  به  طور مستمر  می نویسد  در این  دست  جای  می گیرد .
- یک وبلاگ  گروهی:
 اختلاف  اندکی  با  یک وبلاگ  پایه  و ساده  دارد ، به جای  یک نفر  ، پای  چند نفر  نویسنده  در میان است  .گاهی  اوقات  یک نفر  ویراستار  هم نوشته های  گروه را  قبل  از انتشار  می خواند  در این گونه  وبلاگ ها  گاه نوشته  های  جذاب  دیده  می  شود  چراکه  یک  گروه  فکرشان  را برای نوشتن  درباره  یک موضوع  روی  هم  گذاشته اند  و هر یک  می خواهد  بهتر  و موثرتر   از  دیگران  بنویسد .  از  طرفی  میان اعضای گروه  و  در محدوده  درونی  وبلاگ  بحث  و جدل هایی  شکل  می گیرد  که شور  و هیجان  ویژه ای  به  فضای  وبلاگ  می  بخشد  .
-  وبلاگ همگانی  :
 وبلاگ های  همگانی  شباهت  هایی  با وبلاگ  های گروهی  دارد  و بسیاری  در باره  تمایز  آنها  با هم  توافق  ندارند . وبلاگ  های  همگانی نمونه ای  است  که هر کسی  می تواند  به جمع  نویسندگانش  بپیوندد. چنین  وبلاگ  هایی  خیلی  دموکراتیک هستند.
-  وبلاگ  های خانوادگی  و دوستان :
  وبلاگ  در میان  خانواده ها و حلقه  های دوستان   محبوبیت  بسیاری  یافته است  . در این  دسته  بندی  هایی  جای  می گیرند  . همین  طور  جمع  های دوستانه  که دیگر  دور هم  نیستند ،  و بلاگ  برایشان  بهانه ای  است  تا ارتباط  شان  را حفظ  کنند 
- وبلا گ های  صوتی  و تصویری :
- اکثر  وبلاگ ها تنها  شامل  متون  هستند  اما هیچ دلیلی  در کار  نیست  که وبلاگ  ها چنین  محدود  شوند  . در آنها  برای  صوت  ، ویدئو،  عکس  و غیره  هم جا هست .
- وبلاگ اشتراکی :می دانید  ایده  و طرح  سامانه های  نشر  اشتراکی  در وب  چه  بوده است ؟  ایده ای  در خدمت  ناشران  که بتوانند  با سهولت  از  سیستم های  نشر در وب  استفاده  کنند و نهادهای  اشتراکی  شکل گیرند تا پایگاه های وب  میزبانی  آنها را  تقبل  کنند.  نشر  اشتراکی  در سال های  قبل سرو صدای  زیادی  به  پا  کرد ،  اما  به خاطر  اینکه  الگوی  تجاری  ماندگاری  نداشت  ، از  دور  افتاد  و  به فراموشی  سپرده  شد .  به نظر می رسد  جایگزین ارزان قیمتی است  که می تواند همان هدف را دنبال کند.
-  وبلاگ های تجاری  و سازمانی  : ایده ای  برای  پول در آوردن در سایت  های خبری  است  .  قبول  میزبانی  وبلاگ هایی که به کسب و کار  سازمان ها  و  شرکت  های  محلی  اختتصاص  دارند  در ازای  ارائه  هزینه ای  مشابه  هزینه  تبلیغات و آگهی  های بازرگانی است .
- وبلاگ های  پایه  معرفت  یا کی لاگ ها:

 اینها  یکی از  گونه های  جالب  و بلاگ ها  هستند  مدیریت دانش  به مدد  گسترش  وبلاگ   جان  تازه ای  گرفته است  . به این ترتیب  ،  شرکت ها  این مجال  را یافته اند  تا اسناد و اطلاعاتی را بیابند وثبت  کنند که تنها  در اختیار  محدودی  از کارکنان  بود  ،  یا در کشورهایی  گم  شده  بود  و  یا در  دیسک  سخت  شخصی  یکی  از کارکنان  ذخیره  شده  بود . کی لاگ ها می توانند  بازارهای  موثر  و مفیدی  برای  کاربردهای  داخلی  مجموعه  های  خبری  باشند.

- وبلاگ  های کوتاه :مجموعه  ای  از  متن های  کوتاه  دو  یا  سه  جمله  ای است  که  زمان  کمتری  را برای  خواندن  می  طلبند  و خواننده  با نگاهی  گذرا  می تواند مطالب  را مرور  کند.
-   وبلاگ های  روزنامه ای  یا مقاله ای :  دومین  نوع  از انواع  وبلاگ هاست  که معمولا  از  مقاله  های  طولانی  تر  چند  پاراگرافی  تشکیل  می  شود  و به دلیل  اینکه  متن  اینگونه  وبلاگ ها  بلند است  باید  خواننگان  آن را با  دقت  بخوانند  در این  و بلاگ  ها  خواننده  با دید گاهای  نویسنده  وبلاگ  بیشتر  آشنا  می  شود  . همچنینن  در صفحه  آرایی  و بلاگ ها  روزنامه  ای  دقت  بیشتری  صورت  می گیرد  ، زیرا  از  بخش ها  و قسمت های  متعددی  تشکیل  شده  است 
-  و بلاگ های  محتوایی  :سومین  نوع  وبلاگ های  را براساس  نوع  محتوای  آنها  می توان  به  صورت  زیر  شناسایی  و دسته بندی  کرد .
- وبلاگ  های  مبتنی  برلینک:می توان  از  طریق  این وبلاک ها  به سایت های  مورد  نظر دسترسی  پیدا  کرد.  وبلاگ  موضوعی  همان طور  که از  اسمش  پیداست  برموضوع  خاصی  تمرکز  دارند.
 - وبلاگ های  اظهار نظر در باره  اخبار :ترکیبی  از  وبلا تگ های  مبتنی  برلینک  و موضوعی  محسوب  می  شوند  و بیشتر  بر  اخباری   که در رسانه های  مختلف  انعکاس  یافته است  متمرکز  هستند  در این وبلاگ  ها هر کس  در باره  خبرهای  حوزه  مورد  علاقه  خود  نظرش  را ارئه  می دهد  و در نتیجه  یک مرجع  در مورد  نویسنده  و خواننده  در اختیار  شما  قرار  داده  می  شود .
- وبلاگ های  تصویری  : معمولا  عکاسان  آماتور  از آنها  برای  به نمایش  گذاشتن  تصاویر  خود استفاده  می کنند.  تصاویر  در این نوع  وبلاگ ها  براساس موضوع  دسته بندی  می  شوند.
 - وبلاگ های  ژورنالیستی :

  در واقع  شباهت  های  زیادی به وبلاگ های  موضوعی  دارند  ،  با این تفاوت  که  برزندگی  دنیای  واقعی بلاگر تاکید  دارند  و هیچگاه  تجربه  های معمولی  و پیش  پا  افتاده  را با مخاطبان  خود تقسیم  نمی کنند .


ده لازمه وبلاگ نویسی حرفه ای

۱) زمان:
در چک لیست ما اولین گزینه زمان است! اگر وقت کافی برای وبلاگتان نگذارید نمی توانید یک وبلاگ درآمد زا یا پرترافیک داشته باشید.
وقتی که می گذارید فقط برای نوشتن مطلب نیست بلکه باید با سایر وبلاگ نویسان در ارتباط باشید، مطالب جدید بخوانید و اطلاعات خود را به روز نگه دارید. هر کار برای رسیدن به موفقیت چه کامپیوتری و آنلاین باشد چه نباشد نیازمند صرف وقت است. اگر می خواهید تمام مخارجتان را از وبلاگتان تامین کنید باید تمام وقتتان را نیز صرف آن کنید.
۲) اطلاعات در یک زمینه خاص:
حتی اگر وقت زیادی داشته باشید بدون داشتن موضوعات مناسب برای نوشتن درباره آنها نمی توانید موفق شوید. شما باید اطلاعات و تجربه کافی در یک زمینه خاص برای نوشتن داشته باشید حتی اگر عمومی بنویسید!
اشتباه نکنید منظور من الزامآ تخصص یا تحصیلات دانشگاهی نیست بلکه باید اطلاعات کافی داشته باشید در هر زمینه ای که می نویسید.
۳) شوق:
حتی با داشتن اطلاعات کافی در زمینه مربوط به وبلاگتان اگر خیلی سرد و بی روح بنویسید و از کلمات خیلی ساده و خشک استفاده کنید هرگز وبلاگ خود را در لیست وبلاگ های برتر مشاهده نخواهید کرد. باید ابتکار و ذوق به خرج دهید و از عبارات و جملات زیبا استفاده کنید هر چند اغراق در این زمینه اثر چندین برابر منفی می گذارد.
سعی کنید وبلاگتان راجع به موضوع مورد علاقه تان باشد. خواننده خیلی سریع متوجه می شود که شما از نوشتن این مطلب لذت برده اید یا فقط برای اینکه چیزی نوشته باشید این کار را کرده اید.
۴) خلاقیت:
در هیچ کاری موفق نخواهید شد مگر با خلاقیت! تمام وبلاگ های موفق و معروف نویسنده هایی خلاق دارند. خلاقیت حتمآ به معنی بهتر انجام دادن کارها نیست بلکه متفاوت انجام دادن آن ها است. خلاقیت به شما کمک می کند مطالب با کیفیت تر بنویسید، راه های بهتری برای تبلیغ کردنتان پیدا کنید و در نهایت راه های موفقیت بیشتری را پیدا کنید.
خلاقیت بیشتر در دوران کودکی شکل می گیرد ولی می توانید با خواندن مقالات مربوطه و از همه مهمتر متفاوت انجام دادن کارها و متفاوت فکر کردن قوه خلاقیت خود را میزان قابل توجهی افزایش دهید.
۵) مهارت های نوشتن:
آیا می توانید مطلبی بدون غلط های املایی و دستوری منتشر کنید؟ آیا می توانید ایده های خود را در قالب لغات بیان کنید؟ اگر یک وبلاگ موفق می خواهید باید به این سوالات جواب دهید. سعی کنید با تمرین و خواندن مقالات مفید مختلف مهارت های نوشتن خود را تقویت کنید.
۶) دانش فنی:
چه بخواهید چه نخواهید شما با محیط کامپیوتر و نرم افزار های مختلف به خصوص «مدیریت محتوا» سر و کار دارید و برای داشتن یک وبلاگ خوب و موفق نیاز دارید کمی حرفه ای جلوه کنید و باید وبلاگتان را روی یک دامنه و هاست شخصی و رها از قید و بند سرویس های رایگان بنا کنید.
بنابراین باید با برخی از نکات و ابزار مثل DNS,MyQL,PHP و در سطح ابتدایی آشنا باشید تا بتوانید امورات روزمره وبلاگتان را بگذرانید.
۷) دانش وبلاگ نویسی:
برای وبلاگ نویسی موفق باید با برخی از دانش های مفید برای وبلاگ نویسی مثل دنبالک، نظردهی، شبکه های اجتماعی، پینگ کردن و از همه مهمتر SEO (بهینه سازی برای موتور های جستجو) داشته باشید. که البته یاد گرفتن آنها با گذشت زمان و به خصوص اگر دانش فنی کامپیوتر را داشته باشید خیلی سریع انجام می شود.
۸) دانش طراحی:
طراحی زیبای یک سایت در موفقیت آن نقش بسیار مهمی دارد. صد البته که محتوا پادشاه است ولی طراحی زیبا باعث می شود مخاطب شما را به خاطر بسپارد و سایت شما در بین شلوغی دیگران متمایز جلوه می کند. می توانید از سایت های زیبا ایده ها نو بگیرید و همچنین گذراندن دوره های CSS و Photoshop بسیار مفید است.
۹) مهارت های بازاریابی و تجارت:
اگر از وبلاگتان کسب درآمد تمام وقت انتظار دارید پس باید وبلاگ نویسی را به عنوان حرفه و شغل خود انتخاب کنید و روی آن تمرکز کنید. اهداف مهمتر خود را بنویسید و روی آنها فکر کنید و یک به یک آنها را به مرحله اجرا بگذارید. راه های بهتر و مخاطبان مطالبتان را هر کجا که هستند شکار کنید. بهره گیری از بازاریاب ها و یا گذراندن دوره های بازاریابی کمک زیادی به شما می کند.
۱۰) گستره ارتباط:
خیلی وقت ها تفاوت وبلاگ هایی با هزاران مشترک با وبلاگ هایی که ماه به ماه کسی به آنها سر نمی زند گستره ارتباط نویسنده آنها است. اگر با افراد زیادی در اینترنت در تعامل نباشید چگونه می خواهید کسانی را پیدا کنید که مطالب شما را بخوانند؟
لااقل در کوتاه مدت و ابتدای کار به چندین نفر نیاز دارید. سعی کنید هر روز به تعداد دوستان اینترنتی خود بیفزایید و در شبکه های اجتماعی با فعالیت مفید کمی شهرت و اعتبار بدست بیاورید. در بعضی مواقع دوستان اینترنتی چنان به داد شما خواهند رسید که خودتان شگفت زده می شوید.
▪ ممکن است شما بعضی از موارد ذکر شده مثل دانش فنی را نداشته باشید و یادگیری آن هم برای شما مقرون به صرفه نباشد. می توانید در این جور موارد از افرادی که در این زمینه آگاهی بیشتری دارند کمک بگیرید و فقط متن مقالات و نوشته های خود را به او بدهید تا در محیط اینترنت منتشر کند.

سوالات:
1- برای شروع به وبلاگ نویسی، چه ملزوماتی مورد نیاز است؟توضیح دهید.2- شش مورد از طبقه بندی وبلاگ ها را نام برده و دو مورد را توضیح دهید.
3-از ده مورد لازمه وبلاگ نویسی حرفه ای،چهار مورد را توضیح دهید.

نظرات 38 + ارسال نظر

سلام
جناب استاد آقای کاتبی پور تمرین دوم کلاس وبلاگ نویسی کار دانی امور فرهنگی توسط آقایان حبیب اللهی - ابوالقاسمی - نادری و خانم پلاشانی تقدیم حضور می گردد امید است در حد انتظار باشد .

ملاحظه شد.بسیار خوب و منظم.نمره تمرین 2 به شما تعلق گرفت.

علیرضاغفاری سه‌شنبه 29 فروردین 1396 ساعت 09:32 http://gahannama.blogfa.com

1:امکان استفاده از کامپیوتر و اتصال به اینترنت برای تایپ وارسال مطالب فرد بایدحداقل آشنایی مختصری باویندوزوتایپ کردن داشته باشد /زمان کافی برای نوشتن مطالب ومدیریت وبلاگ
2:وبلاگ پایه؛ وبلاگ گروهی؛ وبلاگ همگانی؛ وبلاگ خانوادگی؛ وبلاگ وبلاگ صوتی وتصویری؛ وبلاگ کوتاه
پایه:ساده ترین گونه وبلاگ نویسی است که ازسوی یک نفر منتشر می شود و تقریبا همه حوزه هارادربرمیگیرد
گروهی:اختلاف اندکی باوبلاگ پایه وساده دارد. به جای1نفر چند نفر نویسنده داردگاهی اوقات1ویراستارهم قبل از انتشار میخوان دیزاین گونه وبلاگ هاگاه نوشتن1موضوع گزاشته شده وهریک میخواهدبهترومؤثرترازدیگران بنویسدازطرفی میان اعضای گروه ودرمحدوده درونی وبلاگ بحث وجدل هایی شکل می گیرد که شوروهیجان ویژه ای به فضای وبلاگ میبخشد.
همگانی:شباهت هایی باوبلاگ های گروهی دارد وبسیاری درباره تمایز آنهاباهم توافق ندارند. وبلاگ های همگانی نمونه ای است که هرکس می تواند به جمع نویسندگان بپیوندند چنین وبلاگ هادموکراتیک هستند.
خانوادگی:درمیان خانواده هاوحلقه های دوستان محبوبیت بسیاری یافته است دراین بسته بندی هایی جای میگیرند. همین طورجمع های دوستانه که دیگردورهم نیستندوبلاگ برایشان بهانه است تاارتباط شان راحفظ کند.
صوتی:اکثروبلاگ هاشامل متون هستنداماهیچ دلیلی درکارنیست که وبلاگ هاچنین محدود شوند. درآنها برای صوت؛ ویدیو؛ عکس وغیره هم جاهست.
کوتاه:مجموعه ای ازمتن های کوتاه 2یا3جمله ای است که زمان کمتری رابرای خواندن می طلبند وخواننده بانگاهی گذرامیتواندمطالب رامرورکند.
1(زمان) :درچک لیست مااولین گزینه زمان است. اگروقت کافی برای وبلاگتان نگذاریدنمیتوانیدیک وبلاگ درآمدزایاپرترافیک داشت. وقتی که میگذاریدفقط برای نوشتن مطالب نیست بلکه بایدباسایروبلاگ نویسان درارتباط باشین مطالب جدیدی خواهید ونوشته های خوب ابراز کنید هر کار برای رسیدن به موفقیت چه کامپیوتری باشد یا نباشد نیاز منصرف وقت است اگر می خواهید مخارجتون راازوبلاگ درباوریدبایدوفت زیادی هزینه کنید.
2(اطلاعات دریک زمینه خاص) :حتی اگروقت زیادی داشته باشیدبدون نوشتن موضوعات مناسب برای نوشتن در مورد آنها نمی تواند موفق باشید شما باید اطلاعات کافی درزمینه خاص برای نوشتن داشته باشید حتی اگرعمومی بنویسید! اشتباه نکنیدمنظورمن الزاماتخصص وتحصیلات دانشگاهی نیست بلکه باید اطلاعات کافی درموردموضوعی که مینویسیدداشته باشید
3(شوق) :حتی باداشتن اطلاعات کافی درزمینه وبلاگتاناگرخیلی سردوبی روح بنویسیدوازکلمات بی روح وخشک استفاده کنیدهرگزوبلاگ خودرادرلیست وبلاگ های برترمشاهده نخواهیدکرد. بایدابتکاروذوق به خرج دهیدوازجملات زیبااستفاده کنیدهرچنداغراق درزمینه اثرچندین برابرمنفی میگذارد. سعی کنیدوبلاگتان راجع به موضوع موردعلاقه تان باشد. خواننده خیلی سریع متوجه میشودکه شماازنوشتن این مطلب لذت برده ایدیابرای اینکه چیزی نوشته باشیداین کارراکرده اید.
4(خلاقیت) :درهیچ کاری موفق نخواهد شد مگر با خلاقیت! تمام وبلاگ های موفق ومعروف نویسنده هایی خلاق دارند. حتما به معنی بهترانجام دادن کارهانیست بلکه متفاوت انجام دادن آنهاست. خلاقیت به شماکمک میکندمطالب باکیفیت تربنویسید. راههای بهتری برای تبلیغ کردنتان پیدا کنید و در نهایت راههای موفقیت بیشتری راپیداکنید. خلاقیت بیشتردردوران کودکی شکل میگیردولی میتوانیدباخواندن مقالات مربوطه وازهمه مهمترمتفاوت انجام دادن کارهاومتفاوت فکرکردن قوه خلاقیت خودرامیزان قابل توجهی افزایش دهید.
(به امیداینکه موردقبولتان قرارگرفته باشد)
آقایان:علیرضاغفاری؛ عباسعلی جعفری نیا؛ امیرنوریان
(کاردانی امورفرهنگی*ب*)

پاسخ باید در وبلاگ شما درج شود.دوباره سعی کنید.

جناب استاد بزرگوار آقای کاتبی پور
با سلام و احترام تمرین شماره 2 کلاس وبلاگ نویسی کار دانی امور فرهنگی توسط آقایان حسن بهلولی، سجاد ذاکری، عباسعلی فراتی به حضورتان ارسال می گردد.
امیدوارم موفق به جلب رضایت شما شده باشیم.

ملاحظه شد.بسیار خوب و منظم.نمره تمرین 2 به شما تعلق گرفت

با سلام خدمت استاد کاتبی پور" تمرین دوم کلاس امور فرهنگی کاردانی 951 ب
امیربابایی فر - امید داوری - محمدحسین برجی نژاد جهت استحضار تقدیم حضور می گردد

آدرس وبلاگ صحیح نیست!

هوالعلیم
با سلام و احترام
جناب استاد کاتبی پور
تمرین 2 وبلاگ نویسی انجام شد.امید که مورد قبول واقع گردد.
حسام الدین صبوری املشی و اسماعیل نوروزی کاردانی امورفرهنگی گروه الف

ملاحظه شد.بسیار خوب و منظم.نمره تمرین 2 به شما تعلق گرفت

سلام
ناب استاد آقای کاتبی پور تمرین دوم کلاس وبلاگ نویسی کار دانی امور فرهنگی توسط محمد حسن دوالفی- مهدی بهادری تقدیم حضور می گردد امید است در حد انتظار باشد .

ملاحظه شد.بسیار خوب و منظم.نمره تمرین 2 به شما تعلق گرفت

با سلام خدمت استاد کاتبی پور" تمرین دوم کلاس امور فرهنگی کاردانی 951 ب
امیربابایی فر - امید داوری - محمدحسین برجی نژاد جهت استحضار تقدیم حضور می گردد

ملاحظه شد.بسیار خوب و منظم.نمره تمرین 2 به شما تعلق گرفت

با سلام و احترام خدمت استاد گرامی

به سوالات مطرح شده پاسخ داده شد ملاحظه فرمایید

با تشکر
مجتبی محمدی یزدی - محمود قدیمی
کاردانی امور فرهنگی - گروه ب

ملاحظه شد.بسیار خوب و منظم.نمره تمرین 2 به شما تعلق گرفت

کریمی - رضایی یکشنبه 3 اردیبهشت 1396 ساعت 16:20 http://f-karimi.blogfa.com

سلام استاد
تمرین دوم کلاس وبلاگ نویسی کاردانی امور فرهنگی گروه الف

ملاحظه شد.بسیار خوب و منظم.نمره تمرین 2 به شما تعلق گرفت

غلامیان _ موسوی یکشنبه 3 اردیبهشت 1396 ساعت 19:55 http://gholamibodyguard.blogfa.com

سلام کاردانی اامور فرهنگی گروه الف تمرین دوم

ملاحظه شد.بسیار خوب و منظم.نمره تمرین 2 به شما تعلق گرفت

سلام خدمت استاد گرامی جناب آقای کاتبی پور
بدینوسیله تمرین دوم کلاس وبلاگ نویسی کار دانی امور فرهنگی توسط اینجانبان محمود یزدیان و علی خلج زاده تقدیم حضور می گردد امید است در حد انتظار باشد .
( تمرین دوم کلاس امور فرهنگی کاردانی 951 ب )

ملاحظه شد.بسیار خوب و منظم.نمره تمرین 2 به شما تعلق گرفت

محمدباقر عسگری دوشنبه 4 اردیبهشت 1396 ساعت 09:59 http://asgarisadra.blogfa.com

جواب س 1، الف، امکان استفاده از کامپیوتر واتصالبه اینترنت برای تایپ و ارسال مطالب ب، رد باید حداقل آشنایی با ویندوز و تایپ کردن داشته باشد ج، زمان کافی برای نوشتن مطالب و مدیریت وبلاگ داشته باشد
جواب س2، الف، وبلاگ پایه ب، گروهی ج، همگانی د، صوتی وتصویری ل، کوتاه ش، محتوایی
وبلاگ کوتاه ( مجموعه ای از متن های کوتاه دو یا سه جمله ای است که زمان کمتری را برای خواندن می طلبدو خواننده با نگاهی گذرا میتواند مطالب را مرور کند)
وبلاگ محتوایی( این سری وبلاگ ها را بر اساس نوع محتوای آنها میتوان شناسایی و دسته بندی کرد )
جواب س3، الف، زمان ( اگر وقت کافی برای وبلاگ نگذاشت نمیتواند درآمد زا و پر ترافیک باشد این وقت فقط برای نوشتن نیست بلکه باید با سایر وبلاگ نویسان در ارتباط بود )
ب، شوق( اگر وبلاگ ما خیلی سرد وبی روح باشد و از کلمات ساده وخشک استفاده کنیم هرگز خود را در لیست وبلاگ های پر مشاهده نخواهیم دید )
ج، خلاقیت( در هیچ کاری موفق نخواهیم شد مگر با خلاقیت ،وبلاگ های موفق نویسنده های خلاق دارند، خلاقیت حتما بهتر انجام دادن کارها نیست بلکه متفاوت انجام دادن آنهاست )
د، مهارتهای نوشتن( باید با خواندن مقالات مفید و مختلف مهارتهای نوشتن خود را تقویت کنیم که با سعی و تمرین زیاد عملی خواهد شد )
با تشکر از زحمات استاد فرهیخته جناب آقای کاتبی پور

جواب سوالات باید در وبلاگ خودتان درج و به من اطلاع داده شود.

با سلام خدمت استاد ارجمند،جناب آقای کاتبی پور
تمرین کلاسی 2،در وبلاگ درج شد.امیدواریم مقبول واقع شود.
با تشکر.

ملاحظه شد.بسیار خوب و منظم.نمره تمرین 2 به شما تعلق گرفت

حسین ملک زاده وبهنام صادقی چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 ساعت 20:27 http://hosyn1960

سلام استادکاتبی پورتحقیق دوم کاردانی امورفرهنگی گروه ب
امیدوارم ازتحقیق ارائه شده نظرشماجلب شده باشدباتشکر

آدرس درج نشده.دوباره سعی کنید.

hosyn1960 پنج‌شنبه 7 اردیبهشت 1396 ساعت 17:00 http://katebipour@yahoo.com

حسین ملک زاده وبهنام صادقی کاردانی امورفرهنگی ۹۵۱گروه ب
باتشکرازاستادکاتبیپور

آدرس وبلاگ؟!!!

محسن محمدی منش - علیرضا کاشی پنج‌شنبه 7 اردیبهشت 1396 ساعت 19:42 http://omoorefarhangi.blogfa.com

با سلام و خسته نباشید.
احتراماً تمرین دوم درس امورفرهنگی کاردانی الف انجام شد..
با تشکر....

ملاحظه شد.بسیار خوب .نمره تمرین 2 به شما تعلق گرفت

محمدباقر عسگری پنج‌شنبه 7 اردیبهشت 1396 ساعت 22:05 http://asgarisadra.blogfa.com

سلام بر استاد گرامی وفرهیخته جناب آقای کاتبی پور تمرین دوم انجام گردید با تشکر از زحمات شما محمدباقر
عسگری

ملاحظه شد.بسیار خوب .نمره تمرین 2 به شما تعلق گرفت

بهلولی - فراتی - ذاکری پنج‌شنبه 7 اردیبهشت 1396 ساعت 23:02 http://Forati1zakeri.blogfa.com

سلام
با عرض سلام خدمت استاد کاتبی
تمرین دوم کاردانی امور فرهنگی گروه الف

ملاحظه شد.بسیار خوب .نمره تمرین 2 به شما تعلق گرفت

احمدی - امیریان پنج‌شنبه 7 اردیبهشت 1396 ساعت 23:15 http://Noorolsaghalain96.blogfa.com

سلام
ضمن تشکر از استاد عزیزم تمرین دوم تقدیم حضور می گردد و

ملاحظه شد.بسیار خوب .نمره تمرین 2 به شما تعلق گرفت

احمد لو - ستاری - دریایی پنج‌شنبه 7 اردیبهشت 1396 ساعت 23:26 http://mahmadloo.blogfa.com

سلام خدمت استاد محترم جناب آقای کاتبی پور
تمرین دوم کاردانی امور فرهنگی گروه الف

ملاحظه شد.بسیار خوب .نمره تمرین 2 به شما تعلق گرفت

ابراهیم زاده - براتی پنج‌شنبه 7 اردیبهشت 1396 ساعت 23:36 http://ebrahimzade.blogfa.com

سلام خدمت استاد گرامی
تمرین دوم کاردانی امور فرهنگی گروه الف

ملاحظه شد.بسیار خوب .نمره تمرین 2 به شما تعلق گرفت

علیرضاغفاری یکشنبه 10 اردیبهشت 1396 ساعت 08:08 http://gahannama.blogfa.com

1:امکان استفاده از کامپیوتر و اتصال به اینترنت برای تایپ وارسال مطالب فرد بایدحداقل آشنایی مختصری باویندوزوتایپ کردن داشته باشد /زمان کافی برای نوشتن مطالب ومدیریت وبلاگ
2:وبلاگ پایه؛ وبلاگ گروهی؛ وبلاگ همگانی؛ وبلاگ خانوادگی؛ وبلاگ وبلاگ صوتی وتصویری؛ وبلاگ کوتاه
پایه:ساده ترین گونه وبلاگ نویسی است که ازسوی یک نفر منتشر می شود و تقریبا همه حوزه هارادربرمیگیرد
گروهی:اختلاف اندکی باوبلاگ پایه وساده دارد. به جای1نفر چند نفر نویسنده داردگاهی اوقات1ویراستارهم قبل از انتشار میخوان دیزاین گونه وبلاگ هاگاه نوشتن1موضوع گزاشته شده وهریک میخواهدبهترومؤثرترازدیگران بنویسدازطرفی میان اعضای گروه ودرمحدوده درونی وبلاگ بحث وجدل هایی شکل می گیرد که شوروهیجان ویژه ای به فضای وبلاگ میبخشد.
همگانی:شباهت هایی باوبلاگ های گروهی دارد وبسیاری درباره تمایز آنهاباهم توافق ندارند. وبلاگ های همگانی نمونه ای است که هرکس می تواند به جمع نویسندگان بپیوندند چنین وبلاگ هادموکراتیک هستند.
خانوادگی:درمیان خانواده هاوحلقه های دوستان محبوبیت بسیاری یافته است دراین بسته بندی هایی جای میگیرند. همین طورجمع های دوستانه که دیگردورهم نیستندوبلاگ برایشان بهانه است تاارتباط شان راحفظ کند.
صوتی:اکثروبلاگ هاشامل متون هستنداماهیچ دلیلی درکارنیست که وبلاگ هاچنین محدود شوند. درآنها برای صوت؛ ویدیو؛ عکس وغیره هم جاهست.
کوتاه:مجموعه ای ازمتن های کوتاه 2یا3جمله ای است که زمان کمتری رابرای خواندن می طلبند وخواننده بانگاهی گذرامیتواندمطالب رامرورکند.
1(زمان) :درچک لیست مااولین گزینه زمان است. اگروقت کافی برای وبلاگتان نگذاریدنمیتوانیدیک وبلاگ درآمدزایاپرترافیک داشت. وقتی که میگذاریدفقط برای نوشتن مطالب نیست بلکه بایدباسایروبلاگ نویسان درارتباط باشین مطالب جدیدی خواهید ونوشته های خوب ابراز کنید هر کار برای رسیدن به موفقیت چه کامپیوتری باشد یا نباشد نیاز منصرف وقت است اگر می خواهید مخارجتون راازوبلاگ درباوریدبایدوفت زیادی هزینه کنید.
2(اطلاعات دریک زمینه خاص) :حتی اگروقت زیادی داشته باشیدبدون نوشتن موضوعات مناسب برای نوشتن در مورد آنها نمی تواند موفق باشید شما باید اطلاعات کافی درزمینه خاص برای نوشتن داشته باشید حتی اگرعمومی بنویسید! اشتباه نکنیدمنظورمن الزاماتخصص وتحصیلات دانشگاهی نیست بلکه باید اطلاعات کافی درموردموضوعی که مینویسیدداشته باشید
3(شوق) :حتی باداشتن اطلاعات کافی درزمینه وبلاگتاناگرخیلی سردوبی روح بنویسیدوازکلمات بی روح وخشک استفاده کنیدهرگزوبلاگ خودرادرلیست وبلاگ های برترمشاهده نخواهیدکرد. بایدابتکاروذوق به خرج دهیدوازجملات زیبااستفاده کنیدهرچنداغراق درزمینه اثرچندین برابرمنفی میگذارد. سعی کنیدوبلاگتان راجع به موضوع موردعلاقه تان باشد. خواننده خیلی سریع متوجه میشودکه شماازنوشتن این مطلب لذت برده ایدیابرای اینکه چیزی نوشته باشیداین کارراکرده اید.
4(خلاقیت) :درهیچ کاری موفق نخواهد شد مگر با خلاقیت! تمام وبلاگ های موفق ومعروف نویسنده هایی خلاق دارند. حتما به معنی بهترانجام دادن کارهانیست بلکه متفاوت انجام دادن آنهاست. خلاقیت به شماکمک میکندمطالب باکیفیت تربنویسید. راههای بهتری برای تبلیغ کردنتان پیدا کنید و در نهایت راههای موفقیت بیشتری راپیداکنید. خلاقیت بیشتردردوران کودکی شکل میگیردولی میتوانیدباخواندن مقالات مربوطه وازهمه مهمترمتفاوت انجام دادن کارهاومتفاوت فکرکردن قوه خلاقیت خودرامیزان قابل توجهی افزایش دهید.
(به امیداینکه موردقبولتان قرارگرفته باشد)
آقایان:علیرضاغفاری؛ عباسعلی جعفری نیا؛ امیرنوریان
(کاردانی امورفرهنگی*ب*)

پاسخ باید در وبلاگ درج شود.

قاسم امیریان مهدی احمدی یکشنبه 10 اردیبهشت 1396 ساعت 15:50 http://noodolsaghalain96.blogfa.com

سلام خسته نباشید

آدرس صحیح نیست!

سید رضا محسنی نژاد یکشنبه 10 اردیبهشت 1396 ساعت 17:29 http://moseninejad3344

سلام استاد خسته نباشید سید رضا محسنی نژاد هستم دانشجوی امور فرهنگی 951ب. استاد به خاطر مشکلی که برای من پیش امده بود نتوانستم تمرین1 را به موقع به دستتان برسانم اینجانب خواهشمندم اگر ممکن است تمرین من را قبول کنید
ارادتمند شما
سید رضا محسنی نژاد

آدرس صحیح نیست!

محسن نوری قانلی دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 ساعت 00:23 http://lovesafetymatch.blogfa.com/

سلام علیکم استاد کاتبی پور تحقیق دوم
کاردانی
امر فرهنگی
گروه الف
به سوالات مطرح شده پاسخ داده شد لطفا ملاحظه فرمایید
یاعلی

احسنت بر شما

مرتضی فاتحی نسب دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 ساعت 16:21 http://mortezafatehinasab.blogfa.com

سلام و درود خدمت استاد کاتبی پور
بنده مرتضی فاتحی نسب به همراه میرحسین ملاحسینی تمرین دوم را طبق دستور حضرتعالی انجام دادیم.
کاردانی امور فرهنگی گروه ب
با تشکر از لطف شما

http://mortezafatehinasab.blogfa.com

احسنت بر شما.

سید رضا محسنی نژاد دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 ساعت 21:49 http://Mohseninejad3344

سلام استاد خسته نباشید ادرس همینه استاد
ارادتمند شما
محسنی نژاد

دقت کنید.آدرس صحیح نیست.کامل بنویسید

hosyn1960 سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1396 ساعت 01:22 http://katebipour@yahoo.com

بهنام صادقی وحسین ملک زاده امورفرهنگی ۹۵۱گروه ب
امیدواریم قبول واقع شده باشدباتشکرازتستادکاتبی پور

آدرس صحیح نیست.دقت کنید

علیرضاغفاری سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1396 ساعت 07:59 http://Alirezaghaffari

آقایان علیرضاغفاری؛ امیرنوریان؛ عباسعلی جعفری نیا
کاردانی امورفرهنگی(ب)

آدرس صحیح نیست.

سلام خدمت استاد گرامی جناب آقای کاتبی پور
بدینوسیله تمرین دوم کلاس وبلاگ نویسی کار دانی امور فرهنگی توسط اینجانبان احمد حکیمی، محمد علی غلامرضائی، علی الیاسی تقدیم حضور می گردد امید است مورد تأیید واقع شود.( تمرین دوم کلاس امور فرهنگی کاردانی 951 ب )
ضمنآ یادآور می شود پیرو صبحت های قبلی با حضرتعالی در خصوص تمرین اول که آدرس وبلاگ را اشتباهآ ارسال کرده بودیم قرار شد پس از ملاحضه وبلاگ و تاریخ مطالب گذاشته شده تمرین یک نیز مورد تأیید واقع شود.
باتشکر

ملاحظه شد.تمرین 1 و 2 مورد تایید است.

با عرض سلام
روز معلم بر شما استاد گرامی مبارک باد
تمرین نوبت دوم انجام شد
دانشجویان: مرسل ابراهیمی کمال و کلام الله شیری

ملاحظه شد.مورد تایید است

hosyn19701 چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 ساعت 07:18 http://http://mortezafatehinasab.blogfa.com

تحقیق تمرین ۲امورفرهنگی گروه ب
حسین ملکزاده وبهنام صاوقی

ملاحظه شد.مورد قبول است

علیرضاغفاری چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 ساعت 10:45 http://tanhatanhatarin21

سلام خدمت استادکاتبی
تمرین شماره2
کاردانی امورفرهنگی(ب)
آقایان علیرضاغفاری امیرنوریانوعباسعلی جعفری نیا

آدرس صحیح نیست

محمدرضاعالمی چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 ساعت 14:47

سلام استادعالمی هستم دانشجویی کاردانی 951امورفرهنگی علمی کاربردی قم تمریتنی که دادین انجام شد تو وبلاگbenzs500 نویسندگان محمدرضذاعالمی محسن سلمانی شیک اسماعیل هاشمی مقدم

آدرس را صحیح و کامل بنویسید.

علی شفیعی لو پنج‌شنبه 14 اردیبهشت 1396 ساعت 23:02 http://shafiee56.blogfa.com

سلام
احتراما تمرین اول و دوم در وبلاگ اینجانب ارسال شد.

بسیار خوب

- برای شروع به وبلاگ نویسی، چه ملزوماتی مورد نیاز است؟توضیح دهید.
از آنجا که سرویس های تحت وب بسیاری از امکانات را بصورت رایگان در اختیار شما میگزارند شما هیچ پولی برای وبلاگنویسی نمیپردازید مگر هزینه ای که برای اتصال به اینترنت میپردازید البته ذکر این مطلب ضروری است که بیشتر سرویسهای وب برای تامین هزینه های خود اقدام به درج آگهی در وبلاگ شما میکنند ولی در هر صورت ملزومات برای وبلاگ نویسی وجود دارد که آنها را در ادامه ذکر میکنم:
-امکان استفاده از کامپیوتر و اتصال به اینترنت برای تایپ و ارسال مطالب مهیا باشد ( کامپیوتر شخصی،کامپیوتر فامیل،دوستان کافی نت و یا ...)
-فرد باید حداقل آشنایی مختصری با ویندوز(و یا یک سیستم عامل دیگر) و تایپ کردن داشته باشد(مگر اینکه مطلابتان را روی کاغذ بنویسید و بعد از وبلاگنویس دیگری بخواهید آنرا برایتان به وبلاگ پست کند).
-برای وبلاگ نویسی باید زمان کافی برای نوشتن مطالب و مدیریت وبلاگ( مثلا حداقل نیم ساعت در شبانه روز) را داشته باشید.
2- شش مورد از طبقه بندی وبلاگ ها را نام برده و دو مورد را توضیح دهید.

- یک وبلاگ پایه :
ساده ترین گونه وبلاگ نویسی است و شامل وبلاگ هایی است که از سوی یک نفر منتشر می شود و تقریبا همه حوزه ها را در برمی گیرد یک نویسنده که پست های کوتاهی را درباره موضوعی خاص به طور مستمر می نویسد در این دست جای می گیرد .
- یک وبلاگ گروهی:
اختلاف اندکی با یک وبلاگ پایه و ساده دارد ، به جای یک نفر ، پای چند نفر نویسنده در میان است .گاهی اوقات یک نفر ویراستار هم نوشته های گروه را قبل از انتشار می خواند در این گونه وبلاگ ها گاه نوشته های جذاب دیده می شود چراکه یک گروه فکرشان را برای نوشتن درباره یک موضوع روی هم گذاشته اند و هر یک می خواهد بهتر و موثرتر از دیگران بنویسد . از طرفی میان اعضای گروه و در محدوده درونی وبلاگ بحث و جدل هایی شکل می گیرد که شور و هیجان ویژه ای به فضای وبلاگ می بخشد .
- وبلاگ همگانی :
وبلاگ های همگانی شباهت هایی با وبلاگ های گروهی دارد و بسیاری در باره تمایز آنها با هم توافق ندارند . وبلاگ های همگانی نمونه ای است که هر کسی می تواند به جمع نویسندگانش بپیوندد. چنین وبلاگ هایی خیلی دموکراتیک هستند.
- وبلاگ های خانوادگی و دوستان :
وبلاگ در میان خانواده ها و حلقه های دوستان محبوبیت بسیاری یافته است . در این دسته بندی هایی جای می گیرند . همین طور جمع های دوستانه که دیگر دور هم نیستند ، و بلاگ برایشان بهانه ای است تا ارتباط شان را حفظ کنند
- وبلا گ های صوتی و تصویری :
- اکثر وبلاگ ها تنها شامل متون هستند اما هیچ دلیلی در کار نیست که وبلاگ ها چنین محدود شوند . در آنها برای صوت ، ویدئو، عکس و غیره هم جا هست .
- وبلاگ اشتراکی :می دانید ایده و طرح سامانه های نشر اشتراکی در وب چه بوده است ؟ ایده ای در خدمت ناشران که بتوانند با سهولت از سیستم های نشر در وب استفاده کنند و نهادهای اشتراکی شکل گیرند تا پایگاه های وب میزبانی آنها را تقبل کنند. نشر اشتراکی در سال های قبل سرو صدای زیادی به پا کرد ، اما به خاطر اینکه الگوی تجاری ماندگاری نداشت ، از دور افتاد و به فراموشی سپرده شد . به نظر می رسد جایگزین ارزان قیمتی است که می تواند همان هدف را دنبال کند.
- وبلاگ های تجاری و سازمانی : ایده ای برای پول در آوردن در سایت های خبری است . قبول میزبانی وبلاگ هایی که به کسب و کار سازمان ها و شرکت های محلی اختتصاص دارند در ازای ارائه هزینه ای مشابه هزینه تبلیغات و آگهی های بازرگانی است .
- وبلاگ های پایه معرفت یا کی لاگ ها:
اینها یکی از گونه های جالب و بلاگ ها هستند مدیریت دانش به مدد گسترش وبلاگ جان تازه ای گرفته است . به این ترتیب ، شرکت ها این مجال را یافته اند تا اسناد و اطلاعاتی را بیابند وثبت کنند که تنها در اختیار محدودی از کارکنان بود ، یا در کشورهایی گم شده بود و یا در دیسک سخت شخصی یکی از کارکنان ذخیره شده بود . کی لاگ ها می توانند بازارهای موثر و مفیدی برای کاربردهای داخلی مجموعه های خبری باشند.
3-از ده مورد لازمه وبلاگ نویسی حرفه ای،چهار مورد را توضیح دهید.

۱) زمان:
در چک لیست ما اولین گزینه زمان است! اگر وقت کافی برای وبلاگتان نگذارید نمی توانید یک وبلاگ درآمد زا یا پرترافیک داشته باشید.
وقتی که می گذارید فقط برای نوشتن مطلب نیست بلکه باید با سایر وبلاگ نویسان در ارتباط باشید، مطالب جدید بخوانید و اطلاعات خود را به روز نگه دارید. هر کار برای رسیدن به موفقیت چه کامپیوتری و آنلاین باشد چه نباشد نیازمند صرف وقت است. اگر می خواهید تمام مخارجتان را از وبلاگتان تامین کنید باید تمام وقتتان را نیز صرف آن کنید.
۲) اطلاعات در یک زمینه خاص:
حتی اگر وقت زیادی داشته باشید بدون داشتن موضوعات مناسب برای نوشتن درباره آنها نمی توانید موفق شوید. شما باید اطلاعات و تجربه کافی در یک زمینه خاص برای نوشتن داشته باشید حتی اگر عمومی بنویسید!
اشتباه نکنید منظور من الزامآ تخصص یا تحصیلات دانشگاهی نیست بلکه باید اطلاعات کافی داشته باشید در هر زمینه ای که می نویسید.
۳) شوق:
حتی با داشتن اطلاعات کافی در زمینه مربوط به وبلاگتان اگر خیلی سرد و بی روح بنویسید و از کلمات خیلی ساده و خشک استفاده کنید هرگز وبلاگ خود را در لیست وبلاگ های برتر مشاهده نخواهید کرد. باید ابتکار و ذوق به خرج دهید و از عبارات و جملات زیبا استفاده کنید هر چند اغراق در این زمینه اثر چندین برابر منفی می گذارد.
سعی کنید وبلاگتان راجع به موضوع مورد علاقه تان باشد. خواننده خیلی سریع متوجه می شود که شما از نوشتن این مطلب لذت برده اید یا فقط برای اینکه چیزی نوشته باشید این کار را کرده اید.
۴) خلاقیت:
در هیچ کاری موفق نخواهید شد مگر با خلاقیت! تمام وبلاگ های موفق و معروف نویسنده هایی خلاق دارند. خلاقیت حتمآ به معنی بهتر انجام دادن کارها نیست بلکه متفاوت انجام دادن آن ها است. خلاقیت به شما کمک می کند مطالب با کیفیت تر بنویسید، راه های بهتری برای تبلیغ کردنتان پیدا کنید و در نهایت راه های موفقیت بیشتری را پیدا کنید.
خلاقیت بیشتر در دوران کودکی شکل می گیرد ولی می توانید با خواندن مقالات مربوطه و از همه مهمتر متفاوت انجام دادن کارها و متفاوت فکر کردن قوه خلاقیت خود را میزان قابل توجهی افزایش دهید.
۵) مهارت های نوشتن:
آیا می توانید مطلبی بدون غلط های املایی و دستوری منتشر کنید؟ آیا می توانید ایده های خود را در قالب لغات بیان کنید؟ اگر یک وبلاگ موفق می خواهید باید به این سوالات جواب دهید. سعی کنید با تمرین و خواندن مقالات مفید مختلف مهارت های نوشتن خود را تقویت کنید.

پاسخ بایست در وبلاگ خودتان درج شود.

علیرضاغفاری شنبه 16 اردیبهشت 1396 ساعت 18:00 http://tanhatanhatarin21.blogfa.com

باسلام وخسته نباشید
تمرین شماره2
علیرضاغفاری؛ امیرنوریان؛ عباسعلی جعفری نیا
کاردانی امورفرهنگی(ب)

بسیار خوب

سید رضا محسنی نژاد شنبه 16 اردیبهشت 1396 ساعت 18:01 http://elx.blogfa.com

سلام استاد یه وبلاگ جدید ساختم ممنون میشم نظری بدهید
ارادتمند شما محسنی

بسیار خوب

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.