مباحث مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات

... و خداوند حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند... سوره رعد آیه 11

مباحث مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات

... و خداوند حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند... سوره رعد آیه 11

14- مورد کاوی (ویژه دانشجویان کاردانی و کارشناسی دانشگاه پست)


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه دولت برای اجرای دومین خصوصی سازی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس خبر داد و گفت: بررسی واگذاری شرکت پست به بخش خصوصی برابر اصل ۴۴ قانون اساسی در دستور کار کمیسیون صنایع مجلس به عنوان کمیسیون اصلی این حوزه قرار گرفته است.
محمد سلیمانی از بررسی اساسنامه سازمان پست جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون صنایع مجلس خبر داد و گفت: این لایحه را دولت دهم به مجلس ارائه کرده بود و هم اکنون در کمیسیون اصلی آن که کمیسیون صنایع است در حال بررسی برای تصویب نهایی است.
وی با بیان اینکه هدف از این لایحه ایجاد قانون برای سازمان پست دولتی است اظهار داشت: با تصویب این قانون، بخشی از شرکت پست به عنوان سازمان، در اختیار حاکمیت باقی می ماند و مابقی آن قابل واگذاری به بخش خصوصی مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی خواهد بود.
رئیس کمیته فناوریهای نوین مجلس شورای اسلامی افزود: در این اساسنامه بخش حاکمیتی پست تعریف شده و شرح وظایف این سازمان به تایید مجلس خواهد رسید؛ براین اساس این سازمان از شرکت پست منفک شده و مابقی این شرکت قابل واگذاری به بخش خصوصی است که فرآیند این واگذاری به عنوان دومین واگذاری بخش ارتباطات کشور باید طی شود.
سلیمانی با بیان اینکه این اساسنامه هفته جاری در کمیسیون صنایع مجلس مورد بررسی قرار گرفت اضافه کرد: هفته آینده نیز این لایحه در کمیسیون پیگیری می شود.
وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: لایحه خصوصی سازی شرکت پست در تاریخ ۲۶ شهریور سال ۹۱ و در دولت دهم به تایید هیات وزیران رسیده و به مجلس تقدیم شده است که دولت یازدهم نیز با کلیات آن موافقت دارد و در صورت اعمال نظرات به برخی مفاد آن می تواند در جلسات آن حضور یافته و نظرات خود را اعلام کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می رسد این اساسنامه در کمیسیون صنایع و معادن ظرف دو هفته آینده نهایی شود و با جمع آوری نظرات کمیسیون های فرعی، تا یک ماه آینده در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد و پس از آن فرآیند خصوصی سازی پست آغاز می شود.
منبع: فاوا نیوز  کدخبر: 10137 - تاریخ انتشار: ٤ آبان ١٣٩٢، ١٦:١٧


...
پرسش: با مطالعه ی دقیق خبر فوق،یک تحلیل دقیق و خلاصه از مزایا و معایب این خصوصی سازی را ارائه فرمایید.

مهلت ارسال پاسخ: تا پایان روز دوشنبه 25 آذرماه 1392


...


نکات مهم در پاسخگویی:

1- برای من ارزشمند است که پاسخ شما حاصل تحلیل و تجربه ی خودتان باشد صرف نظر از موافقت یا مخالفت با موضوع.

2- یک نفر می تواند بیش از یک پاسخ هم داشته باشد.البته برای من تعداد و مقدار پاسخها معیار نیست بلکه مشارکت فعال و خلاق شما و استفاده از عنصر ارتباط و استفاده از فناوری برایم اهمیت فراوان دارد. 

3- اظهار نظر در خصوص پاسخهای دوستانتان و مشارکت در نظرات نه تنها مجاز بلکه بسیار شایسته و مورد توجه اینجانب می باشد.آنگاه که یاد بگیریم با یکدیگر فکر و عمل کنیم گام بزرگی به سوی جامعه ای بالنده و پیشرو برخواهیم داشت.ضمن آنکه میتوانید با کلیک بر روی فلش های سبز و قرمز رنگ با نظر دوستانتان موافقت و یا مخالفت نمایید.

4- به مهلت ارسال پاسخ حتمن توجه نمایید زیرا با انقضای مدت آن، قسمت پاسخها بسته و امکان ارسال پاسخ وجود نخواهد داشت.بدیهی است نمره ای به فردی که پاسخی درج ننموده تعلق نخواهد گرفت.همیشه از فرصت ها به نحو احسن استفاده نمایید.یادمان باشد فرصت ها چون ابرها در گذرند و ...

5- بسیار دقت کنید که قبل از تایید و ارسال نظر، نام و نام خانوادگی خود را در قسمت نام و گروه کلاسی خود را (روز و ساعت تشکیل کلاس) در قسمت وب/وبلاگ نوشته باشید.بدون رعایت این امر، تفکیک صحیح و دقیق پاسخهای شما برای من امکان پذیر نخواهد بود.

موفق باشید..

نظرات 45 + ارسال نظر
جعفر چوپانی یکشنبه 12 آبان 1392 ساعت 12:50

به نظر اینجانب خصوصی سازی در پست جواب نخواهد داد. اگر این کار مناسب بود کشورهای پیشتاز در عرصه ارتباطات با بررسی این موضوع با توجه به نظام خصوصی سازی در این کشورها زودتر اقدام می کردند. و اینجانب با اینکار صد در صد مخالف هستم به دلیل اینکه در سال 1375 بخش توزیع پست به بخش خصوصی واگذار شد و در آن چند ماه که اینکار صورت گرفت نارضایتی شدیدی از شرکت پست در مشتریان به وجود آمد که ضربه جبران ناپذیری به اعتبار شرکت پست وارد شد.

حسن محمدرحمی دوشنبه 13 آبان 1392 ساعت 17:50

به نظر این جانب خصو صی سازی با توجه به خدماتی بودن شرکت پست که درآمد زا نیست . و بخش خصوصی توان مدیریت این شرکت را نخواهد داشت . ودرصورت واگذاری ضر ر جبران ناپذیری به مردم و ارد خواهد شد زیرا هدف شرکتپست خدمت به مردم است با هزینه کمتر . جلو گیر از ترافیک . چلو گیری از آلودکی هوا. اعتماد مردم . حفظ اطلاعات .مردم و غیره در هر حال به نفع مردم .نه خواهد بود. قبلان تجربه واگذاری را تجربه کردیم. هرکس و هر شرکتی اقدام به خرید این شرکت کند در همان ماه اول ازعهده انجام این خدمت بر نخواهد آمد..مخالف.12 آبان. 17.45 ساعت

محمدباقر مهربد سه‌شنبه 14 آبان 1392 ساعت 09:47

دانشگاه علمی کاربردی پست .با سلام .از آنجایی شرکت پست یک شرکت خدمات رسان به آحاد مردم میباشدودر راستای اهداف تعیین شده امر به خدمت برای مردم دارد .در تمام نقاط کشور. از طرفی این خدمت باید از طرف دولت پشتیبانی تا قیمت تمام شده این خدمات به جهت اینکه در دسترس اقشار کم درآمد جامه قرار گیردپایین باشد باید به صورت دولتی باقی بماند.در صورت خصوصی سازی برای اینکه شرکتهای از انتفای بیشتری برخوردار شود از جهش قیمت بالا باید استفاده کنند .لذا خدمت با نرخ بالا در اختیار آحاد مردم قرار میگیرد واقشار کم درآمد نمی توانند استفاده کنند.۲-موضوع اهلیت امنیتی در راستای خصوصی سازی باید سدی برای این موضوع میباشد

کاتبی پور سه‌شنبه 14 آبان 1392 ساعت 09:49 http://مدرس دوره

تا به حال سه نظر مخالف با موضوع داشتیم.
منتظرم تا سایر دوستان مشارکت قویتری داشته باشند.

محمد صالحی چهارشنبه 15 آبان 1392 ساعت 09:32

ا سلام و عرض ادب
به نظر من در حال حاضر با توجه به شرایط موجود در شکبه پستی و اماده نبودن بستر لازم موید این مطلب نیز اطلاعیه ای که در سایت شرکت پست درج شده (در اولین جلسه هیات واگذاری در دولت یازدهم با خروج شرکت پست از فهرست شرکت‌های قابل واگذاری سال ۹۲ موافقت شد .
به گزارش روابط‌عمومی شرکت پست به نقل از سازمان خصوصی‌سازی؛ جلسه هیات واگذاری با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس و معاونین سازمان خصوصی‌سازی و سایر اعضا روز گذشته در این وزارتخانه تشکیل شد و اعضا با خروج موقت شرکت پست از فهرست شرکت‌های قابل واگذاری سال ۹۲ منوط به این شرط که روند آماده‌سازی واگذاری شرکت متوقف نشود موافقت کردند و مقرر شد نام شرکت پست در فهرست شرکت‌های قابل واگذاری سال ۹۳ قرار بگیرد .
البته پیش‌تر جلسه‌ای با حضور علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، پورمحمدی وزیر دادگستری و سایر اعضای این هیات هم زمان با ۱۶ شهریور ماه به منظور بررسی گزارش عملکرد سازمان خصوصی‌سازی در سال‌های ۸۰ تا ۹۲ تشکیل شده بود)
خصوصی سازی پست درحا ل حاضر میسر نمی باشد ومزایایی این طرح عبارتند از : افزایش دریافتی پرسنل ، کاهش هزینه به جهت مدیریت در بخش هزینه ها، مشخص شدن قیمت تمام شده واقعی ، افزایش کیفیت از طرفی نیز در صورت تحقق این امر اصلی ترین هدف پست خدمت رسانی در کلیه سطوح جامعه خصوصا افراد کم در امدبه دلیل افزایش قیمت انجام نخواهد شد

سید محمد مهری یکشنبه 19 آبان 1392 ساعت 15:40

به نظر اینجانب خصوصی سازی در پست همانگونه که آقای چوپانی در نظر اول گفته و تجربه نشان داده موفق نخواهد بود زیرا منفعتی که بخش خصوصی در پی آن است در پست وجود ندارد و اینجانب در سال هفتاد و پنج دیدم که چه بر سر توزیع پست آمد

داود بهرامی یکشنبه 19 آبان 1392 ساعت 15:42

استاد کاتبی خصوصی سازی در پست نه شده نه می شود و نه خواهد شد چون این شرکت صددرصد ضررده است

صادقی دوشنبه 20 آبان 1392 ساعت 09:06

اگر پست به بخش خصوصی واگذار شود خیلی از پرسنل پست بیکار ویا شاید اخراج بشند. سیستم پاسخ گویی به مردم بی رنگتر میشود .شبکه قاچاق کالا رونق پیدا میکند .خصوصی سازی خوبه اما باید زیرساخت اقتصادی خوبی داشته باشیم . وآیا افرادی که این تصمیم راگرفتن ویا به آن رای دادند بستر مناسبی برای اجرای آن فراهم نمودند . معمولا نمیتوان با افزایش نرخ خدمات پستی به نقطه ایدال رسید .به نظر بنده واگذاری این شبکه به بخش خصوصی به شکست می انجامد.

کاتبی پور دوشنبه 20 آبان 1392 ساعت 09:11 http://مدرس دوره

به نظر می رسد دلیل مخالفت غالب دوستان بر تجربه ی تلخ خصوصی سازی در ایام ماضی استوار می باشد حال آنکه در طرح های توسعه همیشه شکست های گذشته نقشه راه موفقیت در آینده است.
بدیهی است که در همه جای دنیا سیستم تولید و خدمات واگذارشده به بخش خصوصی،اگر با نظارت و حمایت دولتها همراه باشد بسیار سودآورتر و پربازده تر از آن است که تحت اداره مستقیم دولت باقی بماند.
نمونه های موفقی نظیر خدمات مخابراتی و صنایع غذایی در کشور خودمان هم انجام شده که بایست در آن تامل نموده و از توفیقاتش بهره برد.
با تشکر از مشارکت تمامی دوستان و با ذکر این نکته که نظرات شما در وضعیت فعلی کاملن مصداق دارد خواهش من این است که بیشتر در فضای کلان اقتصادی و اجتماعی به بررسی موضوع پرداخته شود.

حسن فارابی شنبه 25 آبان 1392 ساعت 16:59

پست یک اداره خدماتی است که همانگونه که از نام آن پیداست باید خدمات آن به همه مردم به صورت یکسان عرضه گردد و این کار تنها از طرف دولت امکان پذیر است و در صورت خصوصی سازی ، شرکتهای خصوصی به منافع شرکت اهمیت بیشتری می دهند تا خدمات عمومی. به خصوص در روستاها که باید برای جلوگیری از مهاجرت خدمات بیشتری ارئه گردد

محمدرضا باستانه یکشنبه 26 آبان 1392 ساعت 00:24

با سلام خدمت دوستان گرامی
خصوصی سازی در نگاه اول ضربه به پرسنل موجود وارد می کند : تعدیل ، کسر حقوق ، بی عدالتی ها و ... از لحاظ قیمت هیچوقت منافع مردم در نظر گرفته نمیشود تجربه نشان داده که چه دولتی چه خصوصی ، هر دو به فکر درآمد و در نهایت اگر شد کیفیت .؟. مخصوصاً در شرایط حال هستند .
ضمناً در ابتدای واگذاری ها معمولا افراد ثروتمندی که هیچگونه تجربه ای و تخصصی در آن حوزه ندارند حتی اگر از بدنه آن شرکت یا ارگان باشند مدیریت مجموعه را بدست می گیرند که خود امر مخرب تر است .

محمود اسماعیلی یکشنبه 26 آبان 1392 ساعت 21:58

با سلام خدمت استاد گرامی و دوستان
اصل واگذاری پست به بخش خصوصی در صورتیکه تمام موارد واگذاری درست اجرا شود حتما خوب و به نفع شرکت و کارکنان خواهد بود ولی با توجه به واگذاریهای انجام شده گذشته و همچنین شرایط پست که خدماتی بوده و زیرساختهای واگذاری آماده نشده و هنوز به شرایط سود دهی نرسیده به نظر اینجانب با این اوضاع خصوصی سازی نشود بهتر بوده تا به شرایط ایده ال واگذاری برسد.

یک نظر خوب و واقع گرا!

کبری شهبازی سه‌شنبه 28 آبان 1392 ساعت 15:43

با سلام و احترام خدمت استادگرامی جناب آقای کاتبی پور
نظر من نسبت به خصوصی سازی شرکت پست منفی است چون شرکت پست یک شرکت خدماتی است و در کشور اموراتی است که تنها از طریق پست دولتی باید انجام شود چه از نظر اقتصادی ،سیاسی ،امنیتی و اجتماعی و مردم که مهمترین قشر مراجعه کننده به پست هستند پست دولتی را امین خود می دانند و اگر توجه کنیم می بینیم کشورهای پیشرفته مانند آمریکا ،انگلیس ، استرالیا ،کانادا و غیره پستشان دولتی است و تنها انگلیس یکبار پست کشورش خصوص شد که بعد پس گرفت و یکبار هم بخش توزیع کشور خودمان خصوصی شد که به معضل بزرگی برخورد و دوباره به بخش دولتی برگشت .

با سلام خدمت استاد گرامی
همانطور که دوستان نیز اشاره کردند شرکت پست نباید خصوصی شود زیرا پست یک شرکت خدماتی می باشد نه سود ده حال اگر به بخش خصوصی واگذار شود بخش خصوصی در پی سود آوری از پست خواهد بود که این کار با بسیاری از خدماتی که ارائه میشود همخوانی ندارد به عنوان مثال خیلی از کشورهای بزرگی مثل آمریکا ،انگلیس ، استرالیا ،کانادا ،فرانسه پستشان دولتی است و قصدی هم برای خصوصی سازی ندارند و حتی در برخی از کشورها بعد از فروخته شدن ،پست راپس گرفته اند . انگلستان نمونه این کار است.

به نظر من اگر قرا باشد که شرکت پست به بخش خصوصی واگذار شود باید نکات زیر مورد توجه قرار گیرد:
لطمه به حقوق کارمندان وارد نشود و حق کارمندان ضایع نشود. و هدف از خصوصی کردن ، تعدیل نیروی کار نباشد بلکه هدفش ارائه کیفیت بیشتر و توجه به نیازمندیهای مشتریان باشد .

با سلام خدمت استاد گرانقدر
من هم با نظر آقای مهر بد موافقم و فکر می کنم که اگر طرح خصوصی سازی به مرحله ی اجرا در آید هر چند که ممکن است در آمد شرکت بالارود وبه سود شرکت باشد اما از طرفی هم برای اقشار کم در آمد جامعه مناسب نباشد و به ضرر آنها تمام شود ولی از آنجایی که سررشته ی چندانی در مورد این موضوع ندارم امیدوارم که سرانجام طرحی در مجلس تصویب شود که به پیشرفت کشورمان کمک کند و به نفع مردم باشد

بهرام فرخ یکشنبه 3 آذر 1392 ساعت 20:57 http://katebi.blog sky.com

بهرام فرخ کاردانی پست قم
باسلام وادب خدمت استاد عالیقدرجناب آقای کاتبی پور
بنظر من طبق جلسات که دراداره پست درسالهایی گذشته صورت گرفته شرکت پست خدماتی بوده وسودده نبوده واگر به بخش خصوصی واگذار شودطبیعتا شرکت برای سودده بودن اقدام به بالا بردن نرخ وتعدیل نیروی کارمندکند ازطرفی پست بانکهاویاشرکتهای موازی پدیدار شودو اقدام به توزیع مرسولات نماید شرکت پست بایدازطرف دولت حمایت همه جانبه شود و قیمت قبول وارسال مرسولات افزایش ندهدزیراکه به مردم کم درآمد فشار وارد میشود از طرفی دولت برای خصوصی سازی بایدتمامی زیرساختها وبسترهارا امتحان و آماده کندو بعد اقدام اجرای اصل44قانون اساسی نماید

بهروز دانشمند_علمی کاربردی پست قم دوشنبه 4 آذر 1392 ساعت 18:15

با عرض سلام و ادب
با توجه به اینکه پست یک شرکت خدماتی دولتی زیان ده می باشد و لازمه خصوصی شدن رسیدن به سود مناسب می باشد به نظر می رسد خصوصی سازی در این شرکت باعث استفاده بهینه از منابع، ارائه خدمات و سرویسهای جدید پستی، مدیریت بیشتر هزینه ها و حذف کارهای زائد شود ولی با توجه به زیان ده بودن شرکت پست، خصوصی سازی در این شرکت از یک طرف باعث فشار مضائف بر کارکنان (عدم امنیت شغلی، کاربیشتر و دستمزد کمتر) می شود و از طرف دیگر باعث محدود شدن خدمات از نظر نوع خدمات(حذف خدماتی که توجیه اقتصادی ندارند مانند سکوگرام یا مطبوع) و مکانهای ارائه(محدودیت خدمات درشهرها و روستاهای کوچک) می شود

روح الله اصل یزدی پنج‌شنبه 7 آذر 1392 ساعت 10:12

باسلام واحترام
اگر شرکت پست خصوصی شود معایب ومزایای را دربرخواهد داشت ::
معایب خصوصی سازی:1-به کارگیری کارهای بیش از حداز پرسنل موجود2-بالارفتن قیمتها3-عدم بازرسی وکنترل بالادر مبحث نظارت برعملکردآنها4-سوء استفاده ازنیروی کار5-بله قربان گویی همیشه پرسنل وعدم انتقال اعتراض وانتقادبه رئیس خود
مزایای خصوصی سازی:1-آمدن مدیران نوپا وتازه فکر2-دلسوز بودن نسبت به کار خود3-افزایش تعداددفاتر درسطح شهر4-انتصاب سمت ها به افرادلایق5-کوچک شدن بدنه دولت6-به سودهی رسیدن شرکت پست
باتشکر ازشما استاد گرانقدر

محمد ابوالقاسمی پنج‌شنبه 7 آذر 1392 ساعت 10:56

بنام خدای بی همتا
باسلام واحترام
به نظر من شرکت پست بعنوان یک شرکت خدماتی وزیانده می باشد واگر شرکت پست خصوصی شودمعایب ومزایایی را داردکه شامل مبنوارد ذیل میباشد:

معایب خصوصی سازی:عدم امنیت شغلی پرسنل،احتمال ورشکست شدن آن وعدم حمایت دولت،کنار رفتن پست مطبوعات،عدم حمایت از برخی خدمات پست مانندسکو گرام برای نابینایان،بالا رفتن قیمتها
مزایای خصوصی سازی:باعث ارتقاء کیفیت وکمیت خدمات،باعث ارتقاءخدمات نوین پستی،باعث ایجاد تکنولوژی جدیدتوسط نیروی تازه وفنی،اشتغال وبکار گیری پرسنل فنی وبا کارایی بالا،جلوگیری از رابطه ها به جای ضابطه ها،افزایش دفاتر،انتصاب مدیران تازه فکر
با تشکراز شما استاد محترم

حسین آبکار_علمی کاربردی پست قم جمعه 8 آذر 1392 ساعت 20:15

با سلام
خصوصی سازی در پست هم مزایایی دارد و هم دارای معایبی است که در زیر به آنها اشاره می گردد:
معایب
1- عدم احساس امنیت شغلی کارکنان
2-عدم ارئه خدمات پستی در مناطقی که سود مالی ندارند(مرسولات کمی دارند) مانند روستاها و غیره
3-ممکن است نرخ خدمات افزایش یابد
مزایا
1- احساس مالکیت در بین مسئولین و تلاش جهت سود آور کردن پست
2- تلاش بیشتر و جدی تر پرسنل جهت بالا بردن کارائی پست و حفظ شغل خود

محمد حمیدی شنبه 9 آذر 1392 ساعت 14:57

با سلام خدمت استاد عزیز و دوستان خوبم

نکته قابل توجه در این بحث این است که اگر شرکت پست قابلیت خصوصی شدن را داشت الان پس از گذشت چند سال از اجرای قانون اصل 44 مثل یک دختر ترشیده رو دست دولت نمی موند !!!!

آخه کدوم سرمایه گذار(داماد بیچاره) حاضره که شرکت پست رو (عروس زشت و کور و کچل و بی پول و بدبخت)زیر بال و پرش و بگیره و به عقد خودش در بیاره؟؟؟؟؟

شما اول خواستگار و پیدا کنید و من بابای عروس خانم و راضی میکنم

مجتبی صفری شنبه 9 آذر 1392 ساعت 20:54

باسلام بادرنظرگرفتن تمامی مشکلات شرکت پست امکان خصوصی بودن بسیارضعیف است چون درحال حاضرشرکت به علت تعرفه های نسبتا ثابت بعدازیک دوره طولانی وازطرفی وجود شرکتهای موازی سوددهی شرکت برای خصوصی سازی قابل صرفه نمیباشد .باآرزوی موفقیت

مجتبی صفری .علمی کاربردی پست قم یکشنبه 10 آذر 1392 ساعت 17:49

باسلام وادب بادرنظرگرفتن تمامی مشکلات شرکت پست امکان خصوصی بودن بسیارضعیف است چون درحال حاضرشرکت به علت تعرفه های نسبتا ثابت بعدازیک دوره طولانی وازطرفی وجود شرکتهای موازی سوددهی شرکت برای خصوصی سازی قابل صرفه نمیباشدازطرفی وجودافرادی ثابت باتفکری بدون نوآوری وغیرخلاق سیستم اصلی پست رابه سمتی میبرندکه شایسته آن نمیباشدلذابرای امرخصوصی سازی احتیاج به یک جابجایی کلی مدیریتی باایده هایی خلاق داریم شایدموثرباشد.

با سلام و ادب
در بحث واگذاری پست به بخش خصوصی
اولاً می‌بایست به درآمدزایی آن شرکت نگاه جامع و کامل نمود و شرط اصلی داشتن این درآمد، مشتریان کلان و هدفمند می‌باشد و چون شعار اصلی این شرکت که به جز برای تفریح و گردش از منزل خارج نشوید به واقعیت نرسیده است، قابل واگذاری به بخش خصوصی نمی‌باشد.

غلامرضا ایینی کارشناسی پست دوشنبه 11 آذر 1392 ساعت 18:53

با سلام وادب خدمت استاد کاتبی پور به نظر اینجانب خصوصی سازی در پست اشتباه بزرگی در حق مردم و پرسنل خواهد بود و وضع را بهتر از این نخواهد کرد و فقط مردم در این وسط ضررخواهند کرد

غلامرضا محمودی دوشنبه 11 آذر 1392 ساعت 19:14

غلامرضا محمودی
با عرض سلام
میگویند موفقیت روی ستون های شکست شکل می پذیرد اگر در حال حاضر پست زیانده میباشد راهی است برای موفقیت آینده آنهم باتضمین رضایت مشتری که پایه و اساس در آمد هر شرکتی می باشد و رمز داشتن سود و درآمد مشتری کلان می باشد

حسین شیرین دوشنبه 11 آذر 1392 ساعت 20:16

به نام خدا
با سلام خدمت استاد گرامی و دوستان
(حسین شیرین )در مورد خصوصی سازی پست نظرات دوستان کامل و قابل تأمل بود .
من نیز با توجه به اظهار نارضایتی هایی که روزانه از مسئولین محترم اداره نسبت به درآمد پایین مان شاهد هستم خصوصی سازی را در (پست)نه تنها موجب پیشرفت مجموعه پست نمی دانم بلکه معتقدم پست با خصوصی شدن یک گام به ور شکستگی نزدیک تر میشود.
چون با این کار علاوه بر کارمندانی که بایستی حقوقشان تأمین شود صاحبان سرمایه ای وجود دارند که خواهان سود سرمایه ی خود هستند .
که این خود مشکلی به مشکلات پست می افزاید.
شایان ذکر است که نظر بنده در مورد خصوصی سازی شرکت پست بوده و ممکن است خصوصی سازی در بسیاری از شرکت ها و سازمان ها مفید به فایده واقع شود.
با آرزوی موفقیت برای همه همکاران عزیز
بای

با سلام و عرض ادب
من هم فکر می کنم که خصوصی سازی شرکت پست بیش از اینکه سود ده باشد مضر باشد البته اگر پشت این قضیه (خصوصی سازی )فکر وایده های مناسب و مدیران لایق و کارکنان شایسته باشند احتمال موفقیت این طرح هم وجود دارد

امیرحسین فرزانه کاردانی پست قم چهارشنبه 13 آذر 1392 ساعت 15:19

با سلام
من هم فکر میکنم خوب نیست .

با سلام و احترام
به نظر من هم خصوصی سازی فقط به نفع شرکت است و نفعی برای مشتریان ندارد
با تشکر

مهدی اوستان چهارشنبه 13 آذر 1392 ساعت 17:36

سلام
همانطور که تغریبا همه ی دوستان به آن اشاره کردن خصوصی سازی شرکت پست نه نفع مردم است نه شرکت.
.
.
.
در ضمن من با نظر دوست خوبم آقای حمیدی موافقم
چون تا شرکت پست سود آور نشود جذب سرمایه گذار مشکل است.

یا علی

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای کاتبی پور و دوستان عزیز که از نظراتشان استفاده نمودیم
همانطور که بیشتر دوستان اشاره داشتند خصوصی سازی پست سر انجام خوبی ندارد زیرا به درستی صورت نمی گیرد و به نظرم اگر پست خصوصی شود منجر به تعدیل نیرو و کاهش حقوق می گردد

سید حسین ملاعلی پنج‌شنبه 14 آذر 1392 ساعت 21:23 http://katebi.blogsky.com

با عرض سلام خدمت استاد گرامی و بقیه همکاران
با احترام به نظرات کلیه دوستان، خصوصی سازی پست در گرو سود دهی آن میباشد. از عمده ترین عواملی که تا کنون این مهم به وقوع نپیوسته است، زیان ده بودن است. مشکل کنونی پست خدمات بی شاعبه با قیمت پایین و هزینه های بسیار بالا من جمله، قراردادها با شرکتهای هواپیمایی، ریلی و غیره است، که باعث زیان ده بودن آن شده است و مهمتر از همه این موارد، تعدد عناوین و سمتهای مازاد، که هر کدام ماهانه بالغ بر یک و نیم میلیون تومان، هزینه برمیدارد. مسوولین ابتدا باید چاره ای بیاندیشند که دخل بر خرج سرآمد آید. مانند قراردادها با قیمتهای واقعی و حذف هزینه های کاذب. سپس به فکر واگذاری به شرکتهای خصوصی باشند.
و من الله التوفیق.

به نظر من خصوصی سازی در شرکت پست تجربه نشده
اما تجربه در دیگران شرکت ها خصوصی شده نشان می دهد چون بخش خصوصی به دنبال منفعت و سود است این امر در شرکت بااین وضعیت امکان پذیر نیست.

نسبت به دلیل در آمد پایین پست خصوصی سازی درشرکت پست نه تنها موجب پیشرفت مجموعه نمی دانم بلکه معتقدم با خصوصی سازی در ایران به دلیل نظارت ناکافی و قوانین ناعادلانه به ضرر کارمندان است و سود برای کار فرماست.

زهرا سادات آقامیری دوشنبه 18 آذر 1392 ساعت 11:21

با سلام خدمت استاد گرامی

واگذاری پست هم دارای مزایایی است و هم معایب که بر این اساس باید توجه داشت که خصوصی‌سازی همه امور لزوما خوب نیست و ممکن است باری که بر دوش مردم قرار می‌گیرد به مراتب سنگین‌تر از باری باشد که از دوش دولت برداشته می‌شود.باتشکر

حسن محمدرحمی پنج‌شنبه 21 آذر 1392 ساعت 00:02 http://یاشاسن وطنم

یاشاسن وطنم آذربایجان

آدرس؟!!!
آدرس وبلاگ را در پست شماره 16 به صورت صحیح و کامل درج فرمایید.

فاطمه شه نهاد جمعه 22 آذر 1392 ساعت 11:57

با سلام
من هم همانطور که دیگر دوستان اشاره کردند با خصوصی سازی شرکت پست موافق نیستم
چون معتقدم هنوز بستر این کار آماده نیست و در ابتدا باید زمینه خصوصی سازی مناسب شود و بعد برای این کار اقدام شود.

حامد کرمانی شنبه 30 آذر 1392 ساعت 15:47 http://hamedkermani.blogfa

با سلام و احترام

با توجه به اینکه شرکت پست یک شرکت خدمات رسان با حداقل هزینه ممکن برای مردم بوده و تا کنون بحث مالی برای شرکت بعنوان یک بنگاه سود آور خیلی مطرح نبود و شرکتهای موازی مثل دی اچ ال ، تی پاکس ، و حتی پایانه های مسافربری و ..... در این کار مشغول هستند دست و بال شرکت را افزایش نرخ نامه واقعی بسته و تعرفه ها ی موجود هزینه شرکت را پوشش نمی دهد و این امر تا حد زیادی شرکت را به دولت وابسته کرده و بحث خصوصی سازی برای پست نه تنها نیاز به زیر ساخت دارد بلکه فرهنگ سازی برای مردم هم لازم است چون همانگونه که ذکر شد مردم را عادت دادند که با حداقل هزینه مرسولات می بایست جابجا شود .که با توجه به سراسری بودن پست و نیروهای موجود در صورت خصوصی شدن کارآمدی و توانایی پست بهتر نشان داده خواهد بود

حامد کرمانی شنبه 30 آذر 1392 ساعت 15:50 http://hamed

استاد گرامی جناب آقای کاتبی پور
با سلام و احترام
خواهشمند است وبلاک اینجانب به آدرس
Hamedkermani.blogfa.com
آماده عنایت حضرت عالی می باشد


با احترام مجدد

احسنت
نمره کامل به شما تعلق گرفت.

سلام استاد عزیز نشانی وبلاگ اینجانب www.s-g-note2.blagfa.com
می باشد
با تشکر از کلاس مفیدحضرت عالی

چیزی مشاهده نشد.
کنترل فرمایید..

با غرض سلام خسته نباشید خدمت استاد کاتبی
تحقیق 2 خدمتتون ارسال کردم که در وبلاگ قابل مشاعده می باشد
انشالله که مورد قبول جنابعالی باشد.
ممنون

احسنت بر شما.نمره کامل تمرین1و 2 به شما تعلق گرفت.

کلام الله شیری چهارشنبه 23 فروردین 1396 ساعت 13:33 http://www.seerry1351.blogfa.com/

سلام
استاد آدرس وبلاگ بنده رشته فرهنگ وهنر 951 گروه الف
با تشکر

بسیار خوب اما تمرین گروهی است.

کلام الله شیری چهارشنبه 23 فروردین 1396 ساعت 13:37 http://www.seerry1351.blogfa.com/

غرض سلام خسته نباشید خدمت استاد کاتبی
آدرس وبلاگ اینجانب
انشالله که مورد قبول جنابعالی باشد.
ممنون

تمرین گروهی است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد